Wipers - The Best of Wipers and Greg Sage (1990)

Label: Restless

1. Nothing Left to Lose (4:50)
  2. Way of Love (2:10)
  3. Some Place Else (2:51)
  4. The Chill Remains (3:30)
  5. Soul's Tongue (2:46)
  6. Blue Cowboy (3:09)
  7. Taking Too Long (3:06)
  8. The Circle (4:32)
  9. Romeo (4:01)
  10. Messenger (1:55)
  11. Better Off Dead (2:12)
  12. No Solution (2:30)
  13. My Vengeance (2:40)
  14. Just a Dream Away (3:14)
  15. Different Ways (4:30)
  16. Losers Town (2:57)
avatar van Bighead
Echte liefhebbers halen hun neus op voor verzamelaars als deze. Maar voor de meer algemene liefhebber geeft zo'n verzameling liedjes in elk geval een indruk van de muziek die een artiest maakt. Of het een goede kennismalking met de Wipers is laat ik aan de kenners over, maar een prettige kennismaking is het in elk geval wel.

In het geval van de roemruchte Wipers kan zo'n verzameling niet verkeerd uitpakken. Lekkere jaren '80 indie rock. Kenmerkend voor het tijdperk, maar ook nu nog steeds goed aan te horen. Voor wie het nu allemaal een voorbeeld is geweest en wie het als inspiratie heeft gebruikt kan me eigenlijk niet zo boeien. Het klinkt lekker en dat is genoeg reden om deze verzamelaar ergens van Amazon te plukken.

avatar van Oldfart
Voor het werk van de Wipers of Greg Sage solo hoeft niemand z'n neus op te halen.
Deze verzamelaar was het eerste wat op cd van de band te koop was. Een reden waarom veel Wipers fans het album toch in huis hebben.

Een echte "Best of.." is het echter niet, daarvoor missen te veel van de echte topnummers uit het repertoire.
De reden daarvoor zijn royaltie kwesties.
Restless had niet de rechten van al het materiaal. Sage zelf overigens ook niet.

Resultaat is een goed overzicht, echter zonder knallers als Youth of America, Return of the Rat, D7, Over the Edge, Land of the Lost etc. etc.

Maar Bighead heeft gelijk, als je dit album ergens voor een paar Euri op de kop kunt tikken; doen, tenminste als je nog niets heb van deze uit Portland Oregon afkomstige indierockers avant la lettre.

Nieuw is de plaat alleen nog verkrijgbaar als CDR, dus zul je het met tweedehands moeten doen.

Op zijn eigen website vraagt Sage overigens maar 6 dollar ( 4 Euro?) voor die cdr, maar mijn tip blijft de
3CD-Boxset van de eerste drie platen voor 17 dollar.

wijsneus
Is die hoes wel OK ?
Greg Sage speelt linkshandig gitaar !

avatar van Oldfart
Is die hoes wel OK?
Ja en nee:
Greg speelt inderdaad linkshandig, maar de hoes is hier afgebeeld zoals die werkelijk is uitgebracht.
En dat is dus niet OK

avatar van berwt
wijsneus schreef:
Is die hoes wel OK ?
Greg Sage speelt linkshandig gitaar !

Zelden een bericht gelezen die zo mooi de naam van de ondergetekende bevestigt.

Ondertussen ben ik deze, bij gebrek aan andere op Spotify, eens aan het uitproberen.

avatar van frolunda
Gemankeerde verzamelaar maar om van het gezeik in mijn kop af te zijn toch maar die box besteld.Deze is ondertussen toch ook zeer de moeite waard al ontbreken toch wel veel van mijn persoonlijke favorieten.Nu nog the Land of the lost (staan hier wel 4 nummers van op al ontbreekt het mooiste,het titelnummer) en ik kan weer rustig slapen.