Riverside - Eye of the Soundscape (2016)

Polen
Label: Inside Out

1. Where the River Flows (10:53)
  2. Shine (4:09)
  3. Rapid Eye Movement [2016 Mix] (12:40)
  4. Night Session - Part One (10:39)
  5. Night Session - Part Two (11:34)
  6. Sleepwalkers (7:19)
  7. Rainbow Trip [2016 Mix] (6:19)
  8. Heavenland (4:59)
  9. Return (6:49)
  10. Aether (8:43)
  11. Machines (3:53)
  12. Promise (2:43)
  13. Eye of the Soundscape (11:29)
avatar van Leptop
De genoemde 2e cd's zijn toch speciale uitgaves en niet zozeer de originelen?

avatar van Clownvis
Dank je voor de uitgebreide uiteenzetting Bravejester. Ik loop een beetje achter met stemmen en heb inmiddels behoorlijk wat van Riverside in bezit. De eerste 3 albums, Love….. , de live cd Tilburg en deze. De albums die ik niet in bezit heb ken ik wel en zal ik ook een keer aanschaffen.

Wat Leptop zegt, op de 2e cd staan geen originelen maar speciale uitgaves. Ik vind een verzamelaar een album waar nummers op staan die van diverse reguliere albums zijn gehaald en zo een overzicht geven van een bepaalde periode. Aangezien de nummers van dit album niet rechtstreeks van regulieren albums zijn afgehaald maar speciale (instrumentale) nummers zijn vind ik het dus geen verzamelaar. Als dit een verzamelaar is dan in Marillion - With friends …… absoluut geen regulier album. Is eigenlijk allemaal ook niet zo belangrijk, viel me gewoon op.

avatar van Bravejester
Clownvis schreef:

Het is inderdaad niet zo belangrijk..... maar op de 2e cd van diverse speciale uitgaves staan wel zeker originele nummers. Geen idee hoe de verkoopcijfers eruit zien voor de 1cd reguliere albums en de 2cd versies maar het zijn wel allemaal originele nummers die ook komen van originele uitgaves. Maar genieten van het moois wat Riverside te bieden heeft is natuurlijk het meest belangrijke!

avatar van Clownvis
Genieten doe ik zeker met Riverside, geweldige muziek. Alleen Anno Domini kan mij niet zo bekoren. Zoals iemand al schreef, te veel ADHD en ik mis de mooie melodieën.
Overigens Lunatic Soul, het project van Mariusz Duda vind ik ook geweldig, ook hier heb ik inmiddels een deel in mijn bezit (ben nog altijd een “ouderwetse” cd koper )