High Spirits - Motivator (2016)

Rock / Metal
Label: High Roller

1. Up and Overture (0:37)
  2. Flying High (3:19)
  3. This Is the Night (2:33)
  4. Reach for the Glory (4:17)
  5. Do You Wanna Be Famous (4:12)
  6. Haunted by Love (3:48)
  7. Down the Endless Road (3:30)
  8. Take Me Home (3:37)
  9. Thank You (3:32)
avatar van ZAP!
Leuke throwback hardrock / metal plaat met veel melodie en meerstemmige refreintjes, een prima zanger en een nieuwerwetse, vlekkeloze productie. Heel lekker voor tussendoor.

****.

avatar van jailhouserocker1
Bijna helemaal met ZAP! eens, niet zomaar lekker voor tussendoor, maar gewoon heel lekker. Dit schijnt een soort van eenmansband te zijn, t.w. van ene Chris Black. Het is lekkere ongecompliceerde hardrock/metal met een dik jaren 70 feel good vibe. Ze snappen ook dat een CD geen enorme lange duur hoeft te hebben, gewoon een half uurtje lekker, korte, catchy songs. Fijne zang, veel dubbel gitaarwerk, heerlijke solo's, wat wil je nog meer?? Verplichte kost voor liefhebbers van Audrey Horne

avatar van ZAP!
jailhouserocker1 - voor mij is dit een stijl waar ik niet zo heel vaak wat van luister, vandaar mijn relativering. Kan me zeker voorstellen dat anderen hier (nog) meer mee kunnen.

Hier te horen, btw. Daar staat idd 'Written, produced, and performed by Chris' (Black, zal dan wel), wel staan er live-bandfoto's met dus een volledige band.

avatar van jailhouserocker1
ZAP! schreef:

Hij is de laatste jaren gaan toeren door Europa, dus heeft hij idd wel een liveband, maar blijkbaar speelt hij op de cd's alles zelf in. Maar goed, op zich maakt het niet uit. Het is gewoon lekkere muziek, die ik niet meer vaak hoor. HULDE!!!!