Soundwalk Collective with Patti and Jesse Paris Smith - Killer Road (2016)

Alternatieve titel: A Tribute to Nico

Electronic / Rock
Label: Sacred Bones

1. Killer Road (4:29)
  2. My Heart Is Empty (6:51)
  3. Evening of Light (5:02)
  4. Saeta (4:45)
  5. Secret Side (4:00)
  6. Fearfully in Danger [Live] (6:42)
  7. I Will Be Seven [Live] (6:18)
  8. The Sphinx [Live] (7:07)
  9. My Only Child (4:48)
Deze lp opgepikt in Edinburgh van de week en wat een prachtige plaat is dit,
Eerbetoon van dochter van Patti Smith aan Nico, sinistere muziek, onheilspellend, donker en prachtig.
De stem van Patti op met name The Sphinx gaat diep met het harmonium van Nico.
Niet toegankelijk maar dat kan natuurlijk ook niet, is Nico's solo werk zeker niet.
Bedoeld om te laten klinken hoe Nico zou hebben geklonken als ze niet in Ibiza zou zijn verongelukt nu bijna 30 jaar geleden,

avatar van musician
Wat een aardige ontdekking!

Klinkt dochter als moeder of heeft moeder (vroeg ik hoopvol) vocaal de touwtjes in handen, en is er wellicht begeleiding van familie gitarist Lenny Kaye?

Of doet Patti maar één nummer mee?

Dank je!
Moeder heeft vocaal de touwtjes in handen ja, zingt op vrijwel alle tracks, geen begeleiding van Lenny kaye. Check even Discogs, staan een paar tracks op.

avatar van musician
Het album is geheel langs mij heen gegaan, terwijl ik met enige regelmaat nog controleer of Patti nieuw werk heeft uitgebracht dan wel bezig is met opnames. Ook het Patti S front op musicmeter heeft bij het verschijnen van dit album bij mijn weten niet de hoogste staat van alarm uitgeroepen.

Het hele album staat op youtube, heb ik inmiddels ontdekt.
Sombertjes, wat weers-, natuur- en industriële invloeden en een dichtende, fluisterende Patti. Vrij minimale muziek. Maar toch wel een must voor een Patti fan.

Ik ken niets van Nico solo dus voor mensen als ik kan het als nieuw werk van Patti Smith worden beschouwd. Dat dan weer sterk afwijkt van haar gangbare.

Ik moet opeens weer eens denken aan haar The Coral Sea album uit 2008, wat ook zo'n rare eend in de bijt is maar af en toe best aardig.

Wow! Dit is gaaf!