Melanie C - Version of Me (2016)

Label: Red Girl

1. Dear Life (3:27)
  2. Escalator (3:22)
  3. Anymore (3:03)
  4. Something for the Fire (3:48)
  5. Version of Me (4:00)
  6. Numb (3:30)

met Sons of Sonix

7. Room for Love (3:20)
  8. Unravelling (4:41)
  9. Loving You Better (4:44)
  10. Our History (3:51)
  11. Blame (4:35)
  12. Hold On * (3:23)

met Alex Francis

13. Dear Life [Live from Ronnie Scott's] * (3:32)
  14. Version of Me [Live from Ronnie Scott's] * (4:03)
  15. Something for the Fire [Live from Ronnie Scott's] * (3:56)
  16. Never Be the Same Again [Live from Ronnie Scott's] * (3:34)
  17. Anymore [At Night HiFi Remix] * (5:39)
  18. Anymore [Full Intention Dub Mix] * (5:44)
  19. Anymore [Seamus Haji Remix] * (6:00)
  20. Dear Life [Grant Nelson Radio Edit] * (3:25)
  21. Dear Life [Grant Nelson Dub] * (6:15)
  22. Dear Life [Reuben Keeney Extended Mix] * (5:00)
  23. One Minute * (3:14)
avatar van E-Clect-Eddy
Een nieuwe album van de meest getalenteerde van de Spice Girls (of was dat toch Geri Halliwell?), Electro en Pop volgens Discogs, Elektronische Pop in elk geval.

In het openingsnummer Dear Life veel geluidseffecten op de vocalen en haar stem klinkt donkerder, lager en minder herkenbaar. Krijg ook de indruk dat de auto-tune meeloopt. In Escalator is de stem van Melanie C veel herkenbaarder, goed in elkaar gezet nummer, goede opbouw. Anymore krachtig pop nummer. Room For Love is ondanks die effecten op de stem het meest interessante nummer op het album, bijna dansbaar.

Melanie C is ondertussen de 40 gepasseerd en zal geen Spice Girls meer zijn in de komende tour. Toch als je dit album hoort zou je denken dat ze ook niet echt afstand van heeft genomen. Ze heeft de auto-tunes nu ook vaak nodig in diverse nummers, er is aardig gepoetst. NIet zo veel als op het nieuwe album van Britney Spears maar in nummers als Something for the Fire toch te vaak en te duidelijk hoorbaar wordt ingegrepen. De nummers klinken muzikaal prima en de teksten zijn iets bovengemiddeld voor een Pop album maar het is vooral de stem van Melanie C die het af laat weten. Dat was altijd al iets waar je van moest houden duidelijk herkenbaar nasaal met ook nog dat accent dat soms in de weg zit.

Tijd voor een muzikale koerswijziging voor Mel C iets dat beter bij haar stem past. Met een vocaal meer getalenteerde zangeres had dit album gemakkelijk 3,5* kunnen krijgen, maar nu kom ik niet verder dan 3*, vooral voor de muziek en ook wel de iets betere Pop teksten.

Eerlijk gezegd was ik wel nieuwsgierig naar dit album na het horen van het liedje Numb. Ik dacht te gaan luisteren naar een lekkere dance cd.

Helaas staan er veel gezapige nummers op dit album. En na een paar nummers wordt Mels' stem zo schel en vervelend dat de enige natuurlijke reactie is om de CD-speler, danwel WinAmp, op STOP te drukken.

Een paar uitzonderingen zijn er wel. 'Room for Love' is een lekker nummertje a la Rihanna. 'Escalator' is ook interessant.
In 'Numb' klinken de vocalen goed, maar de productie goedkoop. De remix van Numb die ik eerder voorbij hoorde komen, klonk beter.
Verder is 'Anymore', de eerste single, nog net te pruimen.

De rest van de CD is doorbijten of op Stop drukken. En dat komt vooral door Mels' stem die af en toe goed klinkt, maar snel irritant wordt als het allemaal te lang duurt en ze niet wordt afgewisseld door haar collega-Spice Girls.

avatar van Emile93
Ik vind het jammer dat ze een andere koers opgegaan is als je het vergelijkt met The Sea van een tijdje terug. Dit klinkt wat minder 'echt'. Het voelt niet als puur Mel C, terwijl The Sea die factor toch een stuk meer had. Jammer.