Curtis Mayfield - We Come in Peace with a Message of Love (1985)

Soul / Funk
Label: Sequel

1. We Come in Peace (8:52)
  2. Baby It's You (5:54)
  3. Bodyguard (4:50)
  4. Breakin' in the Streets (5:43)
  5. Everybody Needs a Friend (4:52)
  6. This Love Is True (3:28)
  7. We Gotta Have Peace (4:43)
avatar van principal2000
Baby It´s You en We Gotta Have Peace waren de enige tracks die ik al kende voor aanschaf van dit album (1 cd samen met Take It To The Streets). Baby It's You vind ik een erg sterk nummer wat nog aardig tijdloos klinkt. De uitvoering van We Gotta Have Peace op dit album valt totaal in het niet vergelijken met de mooie versie op zijn (erg goed) album Roots.
De rest van het album is niet heel goed te noemen, maar als je van de discosound houdt. is er ook slechter werk te vinden. Het is alleen niet de sound die echt bij Curtis past. Curtis' stem blijft altijd prettig om naar te luisteren, maar de muzikale ondersteuning past gewoon minder goed dan op zijn eerder werk het geval was. Liefhebbers van de typische jaren '80 / disco sound zullen dit best een aardig album vinden. Liefhebbers van soul kunnen enkel Baby It's You beluisteren. Wellicht dat Breakin' In The Streets (redelijk funky), EveryBody Needs A Friend en This Love Is True (beiden downtempo tracks) ook nog redelijk bevallen.