Ghost - Popestar (2016)

3. I Believe (4:06)
  4. Missionary Man (3:42)
  5. Bible (6:34)
avatar van BloodBrothers
Op YouTube was de EP al uitgelekt, en voordat die geblokkeerd werd, heb ik hem toch maar even geluisterd. Ik moet zeggen dat ik verrast door ben, aan dan spreek ik niet over positief verrast, maar negatief. Het is niet het Ghost wat we te horen kregen op Opus Eponymous en Infestissumam. En dat uitermate jammer, want dat waren gewoon uitstekende albums, met Meliora die helemaal de kroon spant. Op Meliora merkte je wel al dat het allemaal wat meer poppy werd, maar ondanks dat vond ik het nog steeds een uitermate geweldig album.

De EP begint lekker met ''Square Hammer'', dat we natuurlijk een paar dagen geleden al hadden kunnen luisteren, en waar de auteurs zich maar al te graag bezig hielden met het voortdurend blokkeren van de video's die mensen op YouTube gooiden. ''Square Hammer'' was een heerlijk nummer, wat ik zeker al tientallen keren had gedraaid tot vanavond. Daarna ga je dan naar ''Noctural Me'', die op zich nog wel te beluisteren valt, maar waarvan je wel al merkt dat het allemaal wat 'softer' begint te worden. En de nummers die erna komen, ''I believe'', ''Missionary Man'' en ''Bible'' ga ik persoonlijk niet vaak luisteren. Allemaal veel te veel richting de pop scene, waar ik me eigenlijk zover mogelijk vandaan probeer te houden.

Voor mij zit het er deze EP niet in, en het wordt gewoon wachten nu op het volgende album, dat hopelijk wat meer rock zal bevatten zoals je op Opus Eponymous en Infestissumam hoort, of een beetje verdeeld is zoals op Meliora. Voor mij 2 sterren.

avatar van Thenop
Met deze EP borduurt Ghost voort op een traditie: covers.
Al eerder coverde men pop nummers van oa Army of Lovers.
Deze keer Nocturnal Me (Echo & the Bunnymen cover), I Believe (Simian Mobile Disco cover), Missionary Man (Eurythmics cover) en Bible (Imperiet cover).
Erg verwonderlijk is het dus niet, dat dit poppy klinkt. Het zijn pop covers. Simian Mobile Disco kende ik niet (ben niet zo thuis in de elektronische muziek) maar het blijkt een Engels duo te zijn. Imperiet is (na wat Wikipedia-en) een Zweeds bandje uit de jaren '80.

Square Hammer is wel een erg sterk nummer dat de traditie van Meliora voortzet. Zeer goed in het gehoor liggend gitaarlijntje dat lekker dreinerig in je hoofd blijft hangen. Heerlijk. Ga zo door heren, of eh, Ghoultjes.

avatar van BloodBrothers
Na een paar keer luisteren, ga ik mijn beoordeling toch wat omhoog schroeven. Zo slecht is die niet na een paar luisterbeurten, en je weet wat ze zeggen, als het bij elke luisterbeurt beter wordt, weet je dat je goed zit. Dus voor mij van 2 sterren naar 3 sterren.

avatar van Dream Theater
Square Hammer is weer een verslavend nummer en ook Nocturnal Me is niet onaardig. Met de overige nummers kan ik niet zoveel.

avatar van Apieknar
Zag deze in de winkel liggen voor € 15,00. Dat vind ik vrij prijzig voor een kort EP'tje. Ik wacht wel tot deze is afgeprijsd en dan waag ik me eraan.

avatar van Alicia
Koop, als je nog niets van Ghost hebt, Meliora Deluxe Edition en je hebt deze EP erbij! Toffe plaat!

avatar van james_cameron
Aardig EP'tje, vooral de moeite waard door de nieuwe prima song Square Hammer, waar de plaat mee opent. De vier overige tracks zijn degelijk uitgevoerde covers, best oké, maar weinig spectaculair. Het afsluitende Bible is zelfs aan de behoorlijk saaie kant.

avatar van The_CrY
Prima EPtje. Het nieuwe nummer vond ik wel aardig, maar de covers, en dan vooral 'Missionary Man' en 'Bible' vond ik mooi gedaan.

avatar van frolunda
Het wordt allemaal iets beter maar een voldoende zit er nog niet in.Wel leuk dat ze Nocturnal Me van Echo & the Bunnymen hier (overigens niet zo goed) coveren.
De zang blijft slecht.

avatar van Lau1986
Ik vind dit een heerlijke ep. Voor mij zijn alle covers voltreffers, prachtig hoe ze gebracht worden en toch als Ghost klinken. Daarnaast vind ik het eigen nummer ook genieten. Leuke ep.