Soft Kill - Choke (2016)

4. On the Inside (6:00)
  5. Lost (4:18)
  6. I'm Beside You (4:00)
  7. Choke (5:56)
  8. Feel of the Knife (6:38)
avatar van Alicia
Melancholie in optima forma. De bekende baslijntjes van Soft Kill vullen de kamer weer. Ik vind echter het geluid wel aan de matte kant en de zang is behoorlijk weggestopt in een geluidsbrij. Dit kan aan de kwaliteit van de streaming (toch CD kwaliteit) liggen.
De vorige keer was het ook niet direct liefde op het eerste gezicht, maar werd Heresy desondanks dat toch mijn favoriete album van het jaar.

Echter, dit gaat dit jaar niet lukken en dat heeft meer te maken met een aantal andere zeer sublieme albums. We gaan het zien.

Voor nu 4* en ondanks de matige kwaliteit van het geluid, zijn de liedjes wederom erg meeslepend in de zo kenmerkende Soft Kill stijl.

Edit: Mark Burgess van The Chameleons zingt mee op favoriet On the Inside!!!