Zakk Wylde - Book of Shadows (1996)

Rock / Blues
Label: Geffen

1. Between Heaven and Hell (3:23)
  2. Sold My Soul (4:53)
  3. Road Back Home (5:48)
  4. Way Beyond Empty (5:25)
  5. Throwin' It All Away (5:48)
  6. What You're Look'n For (5:30)
  7. Dead as Yesterday (2:51)
  8. Too Numb to Cry (2:22)
  9. The Things You Do (4:11)
  10. 1,000,000 Miles Away (6:30)
  11. I Thank You Child (4:41)
  12. Evil Ways * (4:13)
  13. The Color Green * (3:05)
  14. Peddlers of Death * (5:51)
Bobiej
Hmm, ik ben hier best benieuwd naar, Zakk Wylde is een fantastische gitarist. Ik zal hem zo wel even neer laden.

avatar van Sinner
Wat mij betreft misschien wel het beste album wat Zakk tot nog toe heeft opgenomen. Een heel erg rustig en semi-akoestische rock plaat waar je heel duidelijk zijn southern influences in terughoord. Altijd jammer gevonden dat er hier geen vervolg op is gekomen, hoewel er natuurlijk wel regelmatig eens een nummer in deze stijl op Black Label Society albums terechtkomt.

Lekker plaatje van Zakk! Had niet verwacht dat hij zoiets zou maken, maar het is een aangename verrassing!

Udang Saos
Aardige plaat van Zakk, maar niet echt opzienbarend en zeker niet vernieuwend. Ik ben ook niet zo dol op dat zwaarmoedige van hem. Maar de nummers zitten goed in elkaar, hij zingt niet onverdienstelijk en qua solo's zitten er fraaie dingen bij. Wat-ie bij Ozzy doet vind ik persoonlijk interessanter.

avatar van master-rens
Veel andere muziek dan Black Label Society.
Dit is heel rustig.
Een heerlijk albumpje om af en toe te luisteren.

avatar van master-rens
Heb het album voor de eerste keer helemaal afgeluisterd en vind hem toch wat tegenvallen.
Hij begint met goede nummers als Between Heaven And Hell, Sold My Soul en Way Beyond Empty.
De rest kon me niet echt raken en na deze luisterbeurt neigde ik om het album minder dan 3* te geven.
Ik denk dat het mede aan je stemming ligt in hoeverre je dit album waardeerd.
Dus ik laat mijn stem voorlopig op 3,5*.

Luister het album nu weer en vind het verassend goed, stem verhoogd naar 4*

avatar van richiedoom
Wauw dit album is echt weergaloos! Elk nummer is geweldig, er wordt goed gebruik gemaakt van zowel akoestische als elektrische gitaar, en die stem van Zakk Wylde zit vol emotie. Mooi plaatje dit en een dikke aanrader!

avatar van bas2204
Een geweldig album met een aantal pareltjes. Gitaarwerk is natuurlijk geweldig, maar ook de zang is dik in orde

avatar van FrodoK
mooi album, ingetogen gezongen en gespeeld. Met een paar uitschieters: zeker het laatste nummer is voor mij een hoogtepunt.

avatar van spinout
Ik heb hem als 2-cd met op de 2de cd de 3 bonustracks. Wylde zingt goed, speelt fantastisch gitaar en lijkt in de Heer te zijn.

avatar van namsaap
Samen met Pride & Glory is dit naar mijn mening het beste dat Zakk heeft uitgebracht. Wat hij tegenwoordig doet met BLS is ontbeert elke vorm van nuance. Jammer...

avatar van Bastiaan Tuenter
Het is nog niemand opgevallen? Book Of Shadows II verschijnt 8 april.

avatar van bas2204
Nee, dat wist ik nog niet. Maar dat is geweldig nieuws

avatar van FrodoK
Leuk! Ik ben benieuwd!

avatar van B.Robertson
Book of Shadows II valt mij maar tegen, kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit eerste deel niet meer te evenaren valt. Werkelijk alles is goed hier. Hangover Music Vol. VI van Black Label Society is nog een redelijke poging geweest iets in de geest van Book of Shadows te maken; dat album bestaat ook hoofdzakelijk uit rustig materiaal.