Manowar - Fighting the World (1987)

Label: Atlantic

1. Fighting the World (3:46)
  2. Blow Your Speakers (3:36)
  3. Carry On (4:08)
  4. Violence and Bloodshed (3:59)
  5. Defender (6:01)
  6. Drums of Doom (1:18)
  7. Holy War (4:40)
  8. Master of Revenge (1:31)
  9. Black Wind, Fire and Steel (5:17)
avatar van Lau1986
Ik snap dat dit album niet door iedereen gewaardeerd wordt. In vergelijk met de vroege albums is het natuurlijk ook een stuk minder. Toch vermaak ik mij prima met dit album. Simplistisch en toch lekker.

avatar van Zagato
Hier gaat het mis, meer posers dan muzikanten. De hoes van Destroyer van Kiss nageaapt en een remake van Defender, die niet slecht is maar ook niet beter dan het origineel. Tot dit album kon ik nog door het foute Harrie imago heen prikken maar dat lukt me vanaf dit album niet meer.

avatar van Edwynn
Remake van Defender? Waar kan ik het origineel vinden?

Edwynn schreef:
Remake van Defender? Waar kan ik het origineel vinden?

Serieus?

Manowar - Defender(1983, 12'' version) - YouTube

avatar van Edwynn
Thanks, die kende ik helemaal niet. Alleen ip 12" veeschenen?
Wel een gaaf nummer trouwens

Edwynn schreef:
Thanks, die kende ik helemaal niet. Alleen ip 12" veeschenen?
Wel een gaaf nummer trouwens

Ja, ik heb ook wel eens gelezen dat het nummer eigenlijk op Into Glory Ride had moeten staan maar waarom het niet is gebeurt weet ik niet.

avatar van Edwynn
ik heb de meeste albums wel. Maar me echt verdiepen in de band heb ik nooit gedaan.

avatar van Kronos
MichelDumoulin schreef:
Kruim??? als in; binnenste van brood’; (BN) ‘het beste deel’??

Het kruim betekent in die zegswijze de elite. Geen NN blijkbaar.

Met Fighting the World behoort Manowar zeker niet tot het kruim van de metal scene.

avatar van Killeraapje
Edwynn schreef:

Van verdiepen wordt je in dit geval niet vrolijk.
De laatste jaren heeft dat ook alleen maar ellende opgeleverd. Zowel muzikaal als ook daar buiten. Ik heb een stuk of 7 platen van ze maar denk niet dat ik die nog veel ga draaien.

avatar van ZAP!
Pag.2:
Edwynn schreef:
Thanks, die kende ik helemaal niet. Alleen op 12" verschenen?
Zagato schreef:
pag.1:
da dude schreef:
...het nummer is niet te vinden op het genoemde album omdat er geen ruimte meer was vanwege de beperkte speelduur bij vinyl)...
Adje van de Berg zei ooit eens, en Cruijff had er jaloers op kunnen zijn: "De antwoorden zijn altijd al aanwezig."

avatar van Edwynn
Die tekst is van Steve Vai. Vandenberg vertaalde en sprak in. Maar goed, i get your point. De comments heb ik niet allemaal nageplozen.

avatar van ZAP!
Edwynn: was ook geen kritiek, maar juist een aanvulling. Ik zit wel vaker de berichten na te pluizen, let maar niet op mij.

Wist niet dat Steve Vai dat bedacht had, weer wat geleerd.

avatar van Wolfmother
Toch een flinke stap terug na het epische Sign of the Hammer. Het lijkt mij allemaal net wat minder te pakken.
De meezingers voelen ook iets goedkoper aan en de ballads lijken extra langzaam. Geen nummer dat eruit springt, meer een handvol dat prima te doen is zoals Defender en Black.....Steel.

Sign of the Hammer
Manowar