Axe - Offering (1982)

Label: Wounded Bird

1. Rock 'N' Roll Party in the Streets (9:35)
  2. Video Inspiration (4:36)
  3. Steal Another Fantasy (3:41)
  4. Jennifer (3:29)
  5. I Got the Fire (6:33)
  6. Burn the City Down (3:41)
  7. Now Or Never (3:28)
  8. Holdin' On (3:28)
  9. Silent Soldiers (3:29)
avatar van Rinus
Een beetje halfslachtig album, met sterke nummers, maar ook een paar fillers. De Montrose cover " I got the fire" is goed gedaan. Op vinyl.

avatar van spinout
Typische jaren 80 metal. Met uitsluitend goed gekozen covers, zoals hun voortreffelijke versie van I got the fire, had dit wellicht een goed album geworden. Nu is het slap als een te ver doorgekookte wortel.

avatar van gigage
Brave US "metal" met veelal korte weinig verheffende gladde tracks. Tussen al het Nwobhm geweld hier geen schijn van kans en misschien iets te vroeg geboren om op juist de AOR golf mee te varen. De track Silent Soldier is ook nog wel aardig.

avatar van jailhouserocker1
Hmmm ik vind dit toch wel een keileuk album hoor. Het valt idd tussen allerlei muziekstromen in qua tijd. Ik heb dit altijd wel een leuke band gevonden. Geen topper, maar wel gewoon leuk, lekkere muziek, goede zanger niets meer, niets minder.

avatar van vielip
Exact! Ik luister altijd graag naar Axe. Kwalitatief goede nummers en de instrumentatie is ook meer dan gemiddeld. Prima zanger ook. Enkel de productie is wat aan de matige kant. Wat meer venijn had geen kwaad gekund. Oja, het artwork is ook erg matig vind ik.

avatar van gigage
Er zit alleen wat sambal in de Montrose cover I got the fire, die ik overigens door Axe beter vind gespeeld dan de versie van Iron Maiden. Dat dan weer wel.

avatar van gigage
Oh, oh, memories, mik er gewoon een halfje bij vanwege ik deze toch weer uit de kast trek. Ken je het album nog niet, dan zo laten, me thinks.