Appa - De Meest Onderschatte (2006)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Dit Is Mijn Tijd (5:41)
  2. Je Ergste Nachtmerrie (5:57)

met Regga

3. De Inbraak (3:58)

met Crimson

4. De Slechterik (2:01)
  5. Je Bent een Ho (4:40)
  6. Make Up Rappers (3:43)
  7. Gappie (4:26)
  8. Word Wakker (3:13)
  9. Schuif aan de Kant (4:08)

met Naffer

10. Dit Is Hoe het Is (3:36)
  11. Ik Doe Wat Ik Moet Doen (9:05)
Hij Staat Erop!!!!, Appa, deze cd heeft mooie nummers als Word Wakker, Schuif Aan De Kant, Je Bent Een Ho, Je Ergste Nachtmerrie, Mijn Tijd. Ik vind het de Raymzter Concious kant op gaan, maar dan met een andere visie. Zoals Ice Cube en KRS-One, nu zijn ray en Appa wel van een ander kaliber maar een stuk beter dan de nederlandse commerciele artiesten als Lange Frans, Ali B, Yes-R, Brace. www.appaman.nl (gratis te downloaden).

avatar van thomzi50
Ik vind alleen Raymzter een iets betere m.c., en een stuk minder eentonig. Appa vertelt altijd op dezelfde boze manier.
Niettemin een erg vermakelijk debuut, zeker voor Nederlandse begrippen. 3.5*, nipt.

avatar van levenvergeten
Schuif aan de Kant draaien ze vaak bij 3VOOR12XL, heb net deze mixtape gedownload, ben benieuwd! Ik bne benieuwd of ik een hele CD dit kan uitzitten.

avatar van thomzi50
Verlaagd naar 3 sterren, want inhoudelijk en qua flow is Appa wel heel erg eenzijdig. Jammer ook dat hij zichzelf zo serieus neemt.

thomzi50 schreef:
Jammer ook dat hij zichzelf zo serieus neemt.

Hoe bedoel je dat, ik moet zeggen dat zijn realiteit erg goed is, hij is chill, van een ander niveau. Gappie vindt ik de beste track, ik doe wat ik moet doen, en de eerste Dit Is Mijn Tijd kommt echt agressief.

Gekkenhuis
Ik digg die straat mentaliteit in nederlandse hiphop totaal niet. Daar aan tegen zijn de producties op deze mixtape van een aardig niveau, maar na 2x luisteren had ik het alweer gehad.

kheb hem nog niet helemaal gehoord maar paar liedjes cker dope, 1 van de weinige (nederlandstalige) rappers op dit moment die vette liedjes kan maken over serieuze onderwerpen

KSPR
Verstandig om weg te gaan bij THC, 1 van de nepste rapformaties van Nederland. Nu Appa solo, het straatgelul zit er nog dik op, maar het is een stuk beter verteerbaar. Appa gebruikt meer wordplay. Je Ergste Nachtmerrie is zo'n punchline nummer. Schuif aan de Kant is mooi gedaan. Verder is het overal wel redelijk. Voor dit neppe straatgedoe haal ik er toch een halfje af, kom ik op een 2.5*

avatar van seanpuffy
redelijk album

Appa.. goeie artiest.. goed album! Appa vind ik 1 van de beste (ex) leden van THC

Akonner
Schuif aan de Kant, geweldig om je nummer zo te beginnen.

avatar van luc011190
Ik snap niet dat die Appa een ongelukkig incident zo hoog opneemt. Dat is puur stemming maken, inhoudig stelt het niets voor.

Akonner
Juist goed, dat hij dit laat zien, je zou namelijk niet van zo'n vrouwke verwachten dat zij dit zou zeggen, laat zien dat er nog steeds (veel normal) nederlanders zijn die zo denken.

avatar van 2 nite 4

appa en naffer die wonen hier bij mij in de buurt =p

naffer heb ik zo vaak gezien appa geloof ik 2x

amsterdam west osdorp

Doe ze de groeten...

Maar wij hebben Richard Groenendaal in het Dorp wonen, en Rene Schuurmans in het dorp naast ons, en Kapalone in het andere boerengat naast ons, zo nu jij weer

Sint-Michielsgestel South Side

Harco
C Changes schreef:
Ik vind het de Raymzter Concious kant op gaan, maar dan met een andere visie.

Schuif aan de Kant vooral.

Harco
Rutger Hauer woont paar kilometer hier vandaan.

Ureterp North Side.

avatar van MAS
MAS
Appa's eerste album zonder THC. Je merkt dat Appa zichzelf hier tekstueel nog moest ontwikkelen. De beats zijn ook niet echt van een hoog niveau.

avatar van goon
Gewoon een erg dope mixtape.
Make Up Rappers