NxWorries - Yes Lawd! (2016)

Hip-Hop / Soul
Label: Stones Throw

1. Intro (0:48)
  2. Livvin (2:45)
  3. Wngs (1:36)
  4. Best One (3:14)
  5. What More Can I Say (2:36)
  6. Kutless (2:07)
  7. Lyk Dis (2:30)
  8. Can’t Stop (2:01)
  9. Get Bigger / Do U Luv (4:03)
  10. Khadijah (2:02)
  18. Another Time (2:27)
  19. Fkku (2:11)
avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Anderson .Paak is werkelijk bizar productief dit jaar.

avatar van Appels123
Dit is smoother dan boter.

avatar van vinylbeleving
Anderson.Paak is een bezig baasje, dit is zijn tweede release binnen een jaar!
NxWorries hebben goed naar Madlib geluisterd, Yes Lawd! klinkt als een echte Stone Thrones plaat, lekkere lome opgeknipte beats die zich het beste laten luisteren via een hoofdtelefoon.
Goeie plaat, maar lang niet zo goed als Malibu.

avatar van Nr.4
Vooral heel anders dan Malibu, maar ben persoonlijk wel een liefhebber van Knxwledge z'n werk. Dit is geen uitzondering, heel toffe plaat en gaaf dat ik eindelijk Link Up lekker kan draaien.

avatar van Appels123
Staan zeker een paar heerlijke nummers op. Vind hem minder dan Malibu maar tegelijkertijd blijft dit natuurlijk dik voldoende.

avatar van Reijersen
Een bezig baasje, die Anderson.Paak. Overtuigde hij mij al eerder dit jaar volledig met zijn eigen album, is hij nu in de weer geweest met producer Knxwledge om deze plaat te maken onder de naam NxWorries. Alleen door die aanwezigheid van Paak het luisteren waard en zo geschiedde.

Na een intro horen we fijn Livvin’. Productioneel erg fijn met die leuke blazertjes en Paak is gewoon een coole gast. Om dan via een intermezzo uit te komen bij Best One. Een nummer met een relaxte vibe en echt meer een nu-soul karakter. Paak blijft cool en de muziek blijft fijn.
What More Can I Say biedt met fijne muziek, zonder dat het nou echt heel speciaal wordt, maar des te lekker genietbaar. Dat is ook te zeggen op het achterover leunende Kutless of het van coolness overlopende Lyk Dis.
Na wederom een intermezzo blijft het relaxed met Get Bigger en chillen we verder op Khadijah. Ook HAN is weer cool net als het 80’s geïnspireerde Scared Money. Het beste van dat moment en van het album is Suede, waar ook Starlite erg fijn blijft. Een plaat met veel sterke nummers zonder dat er per sé echt iets aan de hand is. Wegluisteren doet het allemaal fijn.
Sidepiece laat ons nog eens meer relaxen, waar ook na een intermezzo Link Up prima verder gaat. Er dus weinig over te vertellen. Al is het misschien het beetje romantiek in Another Time, gevolgd door de outro.

avatar van Nr.4
Geniet hier nog altijd van, twee heel toffe artiesten samen. Heerlijk die producties van Knxwledge, lekker samplebased en oh zo smooth. Net als Anderson. Paak z'n stijl van zingen/rappen. Door de korte tracks beetje mixtape feel, maar daardoor gaat het voor mij ook niet vervelen.

Ik vond dit eerste veel minder dan malibu maar na een aantal luisterbeurten is dit zeker de moeite waard.