Cuby+Blizzards - C B Live in het Oude Luxor (2005)

Blues
Label: Munich

1. Intro-Faker (1:38)
  2. Checkin' upon My Baby (2:41)
  3. Five Long Years (5:21)
  4. Help Me (6:16)
  5. Hobo Blues (9:15)
  6. Another Day, Another Road (3:02)
  7. Somebody Will Know Someday (5:53)
  8. Appleknockers Flophouse (4:21)
  9. Go Down Sunshine (3:18)
  10. Simple Man (5:02)
  11. For Real (3:48)
  12. Too Blind to See (9:15)
  13. Just for Fun (3:32)
  14. Sugar Mama (3:26)
  15. Nighttrain (3:41)
  16. The Sky Is Crying (5:03)
  17. No News, Good News (4:19)
  18. Window of My Eyes (4:25)
  19. Dust in My Broom (8:52)
avatar van Janz
All the way from Grollo: Kuipje en de Sneeuwstormen. Geweldige live registratie van Muskee en de zijnen. Nederblues op zijn best.
C+B zijn de laatste jaren weer helemaal in. Wie ze tegenkomt kan ongeveer verwachten wat op deze CD's staat. De moeite van het aanschaffen meer dan waard!

avatar van Janz
C+B doet momenteel weer een rondje Nederland en gisteren waren ze weer eens in het oude Luxor. Ik kan je zeggen dat de oude vos z'n streken nog niet verleerd is. Na Intro-Faker/Checkin' upon my baby/Five long years dacht ik even in dezelfde tracklist als 2005 beland te zijn, maar algauw kwamen de verrassingen uit de hoge hoed: Boom boom, Brother Booze en TV Blues, om maar eens wat te noemen. De toegevoegde blazers zijn een vondst, met als hoogtepunt een jankende trombonesolo in Robert Johnsons Rambling on my mind, slechts ondersteund door de bas van Herman Deinum. Het enige minpunt was eigenlijk het tijdstip waarop ik weer buitenstond, namelijk al om 22.15 uur.

O ja, Ralph de Jongh trad op in het voorprogramma. Onthoud die naam. Die jongen gaat het nog ver schoppen met zijn authentieke stemgeluid. Solo klinkt hij misschien wat over-the-top, de blues komt wel uit zijn tenen. Zijn CD (met band) die hij in de pauze zelf uit de koffer verkoopt is OK.