Static-X - Shadow Zone (2003)

Label: Warner Bros.

1. Destroy All (2:18)
  2. Control It (3:05)
  3. New Pain (2:57)
  4. Shadow Zone (3:05)
  5. Dead World (2:47)
  6. Monster (2:14)
  7. The Only (2:51)
  8. Kill Your Idols (4:00)
  9. All in Wait (4:01)
  10. Otsegolectric (2:39)
  11. So (3:40)
  12. Transmission (1:38)
  13. Invincible (4:05)
avatar van Sammy
Beetje dubbele gevoelens bij dit derde album van Static-X. Er staan oudeerwets-statische-industrial-rammetal-songs op de cd, zoals Static-X ze in het begin maakte. Maar er staan ook nummers op deze cd die té gelikt klinken, Wayne Static probeert (net als Jonathan Davis tegenwoordig) te zingen, wat jammergenoeg niet overtuigend uit de verf komt. 3.5*

avatar van starbright boy
De gitarist van Static-X (Trip Eisen) is uit de band gezet. De reden is dat hij ervan verdacht wordt een 14 jarig meisje te hebben ontvoerd en/of verkracht.

Hij deed zich voor als een 39-jarige man die zich graag verkleed als Tripp Eisen. Het bleek echter Trip Eisen zelf te zijn.

Mocht hij schuldig blijken dan wacht hem een straf van maximaal 30 jaar.

avatar van Facedown
1 gewèldig goed nummer: Monster

De rest is van veel mindere kwaliteit

avatar van james_cameron
Wat mij betreft het beste Static-X album tot nu toe: sterke songs, veel afwisseling en een geweldige produktie.

dimwit
Dankzij The only heb ik Static-X leren kennen, wat dan ook een erg goed nummer. Goede CD, alleen jammer dat Wayne op sommige momenten gaat zingen zoals in So wat ik wel een heel erg slecht nummer vind

avatar van WBN
WBN
dimwit schreef:
ja the only was ook mijn kennismaking zat in een need for speed game

The Deftone
Ja, Need for speed underground 1, ken ik het nummer en de band ook van. Vind dit wel een goed album, maar vind Wisconsin Death trip en Machine wel beter. Wayne static probeert hier idd te veel te zingen wat ie niet kan. Wel jammer dat ik het album nergens kan vinden.. zie zoiezo nooit wat liggen van Static-x, alleen Machine heb ik gevonden.

avatar van The_CrY
Eén van de meest toegankelijke cds van Static-X. Net wat melodieuzer dan Machine of WDT, en net wat meer nu-metal dan industrial op sommige punten. Wayne is geen superzanger, maar zo storend slecht doet hij t nu ook weer niet. Toch hoor ik m ook liever op zn rauwe monotone stem, maar voor de afwisseling niet slecht.