Slick Rick - The Great Adventures of Slick Rick (1988)

Label: Def Jam

1. Treat Her Like a Prostitute (3:55)
  2. The Ruler's Back (5:38)
  3. Children's Story (4:02)
  4. The Moment I Feared (3:36)
  5. Let's Get Crazy (3:51)
  6. Indian Girl (An Adult Story) (3:17)
  7. Teenage Love (4:53)
  8. Mona Lisa (4:08)
  9. Kit (What's the Scoop) (3:22)
  10. Hey Young World (4:37)
  11. Teacher, Teacher (5:00)
  12. Lick the Balls (3:56)
RedLightCityBoy
Het gaat dan ook maar om een heeel klein stukje heh

avatar van hiphopisntdead
Die piano op t einde toevallig of iets anders?

RedLightCityBoy
ja, ik dacht dat die melodie ook dezelfde sample is als eentje van The World Is Yours. Ook het refrein vind ik een beetje lijken op de melodie van Nas zijn versie.

Relax
Ik vind het eerder andersom. (Als ik jaartal erbij ga halen..)

avatar van MAS
MAS
Begin dit album steeds beter te vinden. Denkt dat ik hem binnenkort in mijn top 10 ga zetten.

avatar van Boris91
Het meeste is nog gesampled uit het nummer "Ladi Dadi", een 12" uit '85 samen met Doug E. Fresh.

Net dat nummer geluisterd, en inderdaad wat is daar veel uit gesampled!

Biggie, Snoop Dogg, Lords of the Underground, Das EFX, Run DMC, Pete Rock & C.L. Smooth (toch? Dat on and on and on).

Slick Rick heeft echt een geweldige flow, luister erg graag naar hem. Helaas vind ik sommige producties niet helemaal geweldig op dit album, (sommige juist wel, The Ruler's Back!) desondanks een erg sterk album.

avatar van MJ_DA_MAN
Rick is nog steeds een unieke rapper, maar de producties vind ik bij vlagen te saai en te old skool. Wel toevallig (of juist niet?) dat mijn favorieten door hem zelf zijn geproduceerd. Children's Story en Hey Young World zijn natuurlijk wel classics.

Als je voor het eerst zijn album aan zet, dan denk je dat je naar kinder hip hop luisterd(ik heb het dan niet over de lyrics, maar puur de sound).

Slick Rick is uniek kwa stijl en heeft veel betekent voor Hip Hop. Deze man verdient veeeeeeel meer respect dan dat hij nu krijgt.

Beste song: Hey young world!

avatar van principal2000
Er staan een aantal dikke klassiekers op dit album. Toch vind ik het album in zijn geheel nu te gedateerd klinken. De klassiekers blijven sterk, maar een aantal nummers zijn nu toch iets te old-school (ik ben zeker niet anti-old-school). Slick Rick is wellicht voor een groep hiphop-fans te soft. Hier heb ik geen last van. De luchtige manier waarop hij (soms) serieuze zaken brengt, vind ik juist aan te prijzen. Helaas is hij al een tijdje verdwenen uit de hiphop-scene.

avatar van thtboz
Ik ken alleen Children Story(door Blackstar), toch maar even kijken hoe de rest van het album is.

avatar van René.
Ik kende Children Story door Eminem Toch maar ff checken dit, gezien het cijfer.

avatar van RebelINS
Goed album, ik kan er goed inkomen dat dit een klassieker is. 'The Ruler's Back' is echt één van de beste hiphoptracks ooit gemaakt. Daarnaast vind ik nummers 1,3,4 en 11 ook heel erg goed. Slick Rick heeft echt hele goede humor en een erg fijne flow om dit over te brengen.

avatar van Kos
Kos
René. schreef:

avatar van FlyLo
Verontrustend, inderdaad

avatar van MJ_DA_MAN
Ik kende het desbetreffende nummer (een diss naar Canibus op Children Story-wijze) ook eerder dan die van Slick Rick.

avatar van toris
vet album, de verhalen zijn grappig en origineel. De meeste beats zijn ook wel vet. de beats waar iets meer komt kijken dan alleen een ingewikkelde drum zoals "the ruler's back", "childrens story", "teacher teacher" en "lick the balls" zijn echt hard. Ik vind de old skool flow van slick rick ook wel vet. Toch zijn niet alle nummers even goed, en zijn sommige nummers zelfs saai ( Teenage Love, kit, hey young world ). Maar doordat de rest zo lekker is, kom ik toch op een 3,5* uit

De Schaafkaas
Ondanks dat velen dit net niet vinden, vind ik het zelf toch echt een classic. Slick Rick is echt Koning Storytelling van de hiphop wereld. Het feit dat zoveel van deze baanbrekende plaat zo vaak herbruikt is door anderen (waaronder niet de minstens, zoals Snoop Dogg), zegt eigenlijk al genoeg.

Dit is een turning point in rap gebleken, wat andere (natuurlijk) beter hebben gedaan en hebben uitgebouwd. Het klinkt vandaag de dag, wat toch al 22 jaar verder is, nog steeds modern en fris. Heerlijke plaat.

avatar van RebelINS
CaliLove schreef:
Ik geef maar een 3 en dat is mss nog redelijk hoog.

De beats (soms met zo van die irritante trompetten) , Slick Rick z'n rapstijl vind ik allemaal maar niks.

Enkel Children's Story kan ik nog wel waarderen.

Die trompetten zijn juist briljant

avatar van gweah
The Ruler!!
Het heeft voor mij even geduurd voordat ik deze cd niet gefrustreerd weer uit de speler haalde. Nu accepteer ik dat ik niet alle producties hier waardeer.
Maar wat een performance geeft Rick hier weg. De helft van de tracks vind ik erg sterk en luister ik bijzonder graag. Leuk ook om te horen hoeveel MC's dit album gesampled en (deels) gecoverd hebben.
Eigenlijk zou ik het liefste de beste tracks van dit album combineren met The Show en La Di Da Di (de beroemde dubbele a-kant 12" van Doug E. Fresh & The Get Fresh Crew ft. MC Ricky D uit 1985) maar toch passen die er niet echt lekker bij en dat zijn ook veel hardere opnames.

The Moment I Feared

avatar van Timmie
Childern's Story is geniaal. Ook het tweede nummer is wel grappig met die trompetten!

avatar van Nr.4
Gave plaat. Slick Rick een apart geval natuurlijk, heeft af en toe wel mindere producties op deze vooral op de tweede helft van het album, maar ook veel klassieke tracks waaruit echt ongelofelijk veel is gesampled. The Ruler's Back is mijn favoriet, trompet daarop is king.

avatar van j.b.b.l
Wat is het fijn om naar die gekke Rick te luisteren. Hij flowt hier als een koning over de wat gedateerde beats. Ik had een paar luisterbeurten nodig om te wennen aan de oude producties. Nummers als Hey Young World en Children Story blijven tijdloos. The Moment I Feared en Lick the Balls zijn ook bijzonder leuk.