The Replacements - Pleased to Meet Me (1987)

Label: Sire

1. I. O. U. (2:59)
  2. Alex Chilton (3:15)
  3. I Don't Know (3:22)
  4. Nightclub Jitters (2:45)
  5. The Ledge (4:13)
  6. Never Mind (2:50)
  7. Valentine (3:36)
  8. Shooting Dirty Pool (2:23)
  9. Red Red Wine (3:01)
  10. Skyway (2:06)
  11. Can't Hardly Wait (3:06)
  12. Birthday Gal [Studio Demo] * (4:39)
  13. Valentine [Studio Demo] * (4:09)
  14. Bundle Up [Studio Demo] * (2:59)
  15. Photo [Studio Demo] * (3:46)
  16. Election Day * (2:56)
  17. Alex Chilton [Alternate Version] * (3:38)
  18. Kick It In [Studio Demo] * (3:33)
  19. Route 66 * (2:57)
  20. Tossin' N' Turnin' * (2:20)
  21. Can't Hardly Wait [Alternate Version] * (3:00)
  22. Cool Water * (2:37)
avatar van gemaster
Alweer een heerlijke plaat van The 'Mats. Ook voor mij begint Paul Westerberg toch wel een beetje een held te worden. Zo'n nummer als 'Alex Chilton', veel beter kan poprock toch niet worden? 4 dikke welverdiende sterren.

Toch nog maar eens verder gaan met de rest van de discografie van deze heren. Het schijnt dat ik nu het beste wel heb gehad, maar wie weet...

avatar van frolunda
frolunda schreef:
Bevat met Alex Chilton één van de mooiste liedjes uit de jaren tachtig,voor de rest ook een erg goede plaat al waren die ervoor (Tim) en daarna (Don't tell a soul) nog beter.

Vind ik inmiddels niet meer want Pleased to meet me kan uiteindelijk toch wel vrij makkelijk met deze twee platen wedijveren en komt er mede door de diversiteit hier misschien nog wel bovenuit.
Alex Chilton blijft mijn favoriet en persoonlijke klassieker maar het prachtnummer the Ledge komt daar toch wel erg dicht bij in de buurt.
Verder valt het speelplezier op,dat er werkelijk vanaf spat en ook klinkt het album heerlijk losjes,iets waar de fijne productie mede voor verantwoordelijk is.
Ook de teksten van zanger Paul Westerberg mogen er zijn.
Ik verhoog maar weer eens met 0,5 sterren.Lijkt wel door alle alternatieve gitaarrock (een erg ruim begrip,ik weet het) platen die ik de laatste tientallen jaren draai, juist deze steeds meer in mijn achting stijgt.
Een teken aan de wand lijkt me.