Graham Parker and the Rumour - The Parkerilla (1978)

Label: Vertigo

1. Lady Doctor (2:56)
  2. Fools Gold (4:33)
  3. Tear Your Playhouse Down (3:30)
  4. Hey Lord, Don't Ask Me Questions (5:34)
  5. Heat in Harlem (7:33)
  6. Silly Thing (3:11)
  7. Gypsy Blood (5:03)
  8. Back to Schooldays (2:51)
  9. Heat Treatment (3:11)
  10. Watch the Moon Come Down (5:16)
  11. New York Shuffle (3:11)
  12. Soul Shoes (3:15)
  13. Hey Lord, Don't Ask Me Questions (3:50)
Geweldige plaat!
elk nummer is goed, verveelt geen moment

MentalTheo58
Graham Parker en zijn band in topvorm. Zelfs 30 jaar later is het nog steeds een groot genot om deze plaat te horen. Over het algemeen heb ik niet zoveel met live-platen maar dit is een van de weinige uitzonderingen!!

Father McKenzie
Vandaag op een rommelmarktje gevonden in prima staat. En daar gaan we nu naar luisteren, zie!

avatar van Ampivinni
schandalig dat platen als deze op rommelmarkten eindigen / terecht komen

Father McKenzie
Eigenlijk wel, maar ik ben er toch maar blij mee, ik zocht dit album al jaren, en door wat méér te zitten snuffelen in bakken..... maar wie doet zoiets weg, is ook de vraag die ik me hierbij stel!

avatar van Ampivinni
ze zijn wel lekker goedkoop ja, en vaak nog in goede staat, dus erg is het ook niet
maar waarom mensen platen als deze weg doen, kan ik ook echt met me pet niet bij

avatar van bertus99
Ik heb de LP in 1978 gekocht en vervolgens veel, zeer veel, gedraaid.
Ik heb bijna al mijn LP's in de jaren '90 naar de tweede handswinkel gebracht, samen met de platenspeler. Ja ja..zou ik niet meer doen als ik nog eens de keus had, maar the Parkerilla heb ik gehouden, vanwege de mooie hoes, net als Hendrix Electric Ladyland overigens.
Aangezien ik geen platenspeler heb en hem ook nooit meer als cd heb aangeschaft , heb ik hem dus al ongeveer 15 jaar niet meer gehoord.
Toch geef ik er hier 5 sterren voor, want wat ik me herinner is een fantastische, stomende, dampende,rockende,swingende en wringende plaat van een geweldige band, met mooie blazers, en met een zeer intens zingende Parker.

Daarbij heb ik ook de levendige herinnering aan zijn optreden met dezelfde band op Pinkpop, zal ook wel rond 78 zijn geweest. Lord don'st ask me questions was zelfs enige tijd mijn lijfspreuk (vooral ten tijde van mijn studie en tentamens)

En moet ik net als Father de cd eens zien te scoren, of anders misschien lenen bij de bieb.

avatar van perrospicados
Ja!!!, hey lord don't ask me questions