Pere Ubu - Terminal Tower (1985)

Rock / Avant-Garde
Label: Twin Tone

1. Heart of Darkness (4:51)
  2. 30 Seconds over Tokyo (6:28)
  3. Final Solution (5:05)
  4. Cloud 149 (2:43)
  5. Untitled (3:35)
  6. My Dark Ages (4:02)
  7. Heaven (3:11)
  8. Humor Me (2:57)
  9. The Book Is on the Table (4:04)
  10. Not Happy (3:28)
  11. Lonesome Cowboy Dave (1:54)
avatar van sinterklaas
Mooie verzamel albumbje van de debuurnummers van Pere Ubu. In de tijd dat ze nog moesten beginnen en kleine singeltjes hebben gemaakt. Ook dit album heb ik al dik 12 jaar in bezit. De nummers Heart of Darkness en 30 seconds over Tokyo waren erg leuk.

avatar van dix
dix
het moet niet gekker worden ... dik twaalf jaar in je bezit ...

die heb je gekocht toen je vijf was ...

hoe zag dat eruit?

er staat een kind bij de toonbank en dat zegt :

Pe-he ... Oe Boe!

maar laten we het maar over de muziek hebben voordat er een overijverige moderator komt zwabberen.

Dat lijkt me een goed plan. Heb de bezem er doorheen gehaald.

avatar van Toon1
Is hij nu 17 of niet?

Pffff Jaha!

avatar van fatima
De eerste 7 nummers, singles uit 1975 en 1976, verschenen oorspronkelijk op de 12" uit 1978 met de mooiste albumtitel ooit: Datapanic in the year zero. Met de klassieker 30 seconds over Tokyo, en de oorspronkelijke versie van The Modern Dance (Untitled). Onmisbaar Ubu-materiaal uit de oertijd, en een duidelijke aankondiging van wat er allemaal nog voor prachtigs zou komen. Niet laten liggen, deze, want veel minder dan The Modern Dance en Dub Housing is het niet.

avatar van sinterklaas
Heart of Darkness is toch de allereerste nummer van Pere Ubu. Oftewel het begin?

avatar van fatima
Heart of darkness is de B-kant van de allereerste Ubu-single (eind 1975), de a-kant was 30 seconds over Tokyo.