Milk Inc. - Supersized (2006)

Belgiƫ

12. Secret (3:51)
  13. Morning Light (5:13)
  14. Things Chance (3:05)
Jim
Erg goed album vergeleken met de vorigen. Vooral Tainted Love, Run & Fiction vind ik erg goed..

Electro_
Tainted Love is een cover van ... ?

avatar van Toon1
Soft Cell?

avatar van gemaster
Nee, Soft Cell heeft het ook gecoverd. Origineel ken ik niet.

Electro_
Beetje afgezaagd om die te gaan coveren.

Electro_ schreef:
Tainted Love is een cover van ... ?

... Gloria Jones als ik me niet vergis. Haar versie stamt uit 1964 en is sindsdien al een 25 keer gecoverd of een sample uit gehaald.

De versie van Milk inc is eigenlijk ook geen cover cover maar eerder een mix-up van Tainted Love en nog een ander nummer waar ik de naam van kwijt ben.
De eerste keer dat ik het hoorde vond ik het afschuwelijk, maar hoe meer ik het hoor, hoe beter ik het vind.

Het album zelf is ook erg goed. Niet meer telkens de typische sound die Milk inc gebruikt, maar meer variatie. Zou zijn Run en Remember meer popgericht, meer eurodance/pop.

Zoals al gezegd, veel beter dan de voorgaande.

2de nummer is van Deepzone 'It's Gonna Be Allright"

Beste van Milk Inc. ooit.

Jim
Tainted Love is inderdaad een cover van Gloria Jones (staat vermeld op hun officiele site)

Musicer schreef:
Beste van Milk Inc. ooit.

Dit durf ik toch sterk te betwijfelen, ze hebben reeds zoveel meesterwerkjes dat het moeilijk kiezen is. Vergelijken is ook moeilijk aangezien ze op elke plaat een ander muzikaal pad bewandelen.

avatar van tnf
tnf
Lost Highway schreef:

*bekijkt Lost Highway's top 10 even*

avatar van Osiris Apis
@ Lost Highway: LOL

Idd hoe kan iemand dit nou 5 sterren geven. Milk Inc. is commerciele troep.
Met de titel wordt zeker haar tieten bedoeld.

avatar van MJ_DA_MAN
Dat laatste wou ik eigenlijk ook zeggen maar dat vond ik toch íets te ver gaan . Maar nu het er eenmaal uit is, LOL.

Stem gezakt naar 4* wegens Whisper, Secret, en Morning Light.

Milk Inc. mag dan wel commerciële brol zijn, veel betere groepen heeft België niet. Praga Khan bv. kan ik dus al niet horen, maar ieder z'n smaak hé.

Musicer schreef:
veel betere groepen heeft België niet.

Pardon? dEUS, Soulwax...

avatar van Justinx
Urban Trad

Musicer schreef:
Stem gezakt naar 4* wegens Whisper, Secret, en Morning Light.

Ik wil echt geen ruzie met jou maar wat een vreselijke onzin is dit nu weer . Voor mijn part maakt men zoveel moppen over de Belgen als men wil, maar op vlak van muziek ben ik echt een zeer fiere Belg. België is een muziekland om trots op te zijn, dus zeg aub nooit meer dat België geen goede bands heeft, anders lachen die Nederlanders ons nog eens ten onrechte uit

De wereldmuziek van Urban Trad en Stijn is hier al vermeld, maar ook op Dance vlak heeft België toppers; ik denk aan Soulwax nite versions, Shameboy, Buscemi, Arsenal en nog veel meer.
Of onze fantastische pianist Frederik Sioen of de kwaliteitspop van Mint en Venus in flames.
Om het nog maar niet te hebben over onze goede rockers: den Arno, Millionaire, de mannen van deus, Triggerfinger , en zo kan ik nog een hele tijd verder gaan.
Als de Belgen in iets goed zijn dan is het wel in het maken van goede muziek.

*Laura*
't Is sowieso niet echt mijn favoriete muziek, maar ik vind Milk Inc. toch wel over z'n top heen.

*Laura* schreef:

Ach laat ons eerlijk zijn ze hebben nooit een top gehad. Elk nummer is een kopie van het vorige, al 10 jaar passen ze dezelfde truc toe. Het enige vermeldenswaardige van Milk Inc was de eerste single 'La Vache'. Als er ooit een prijs wordt uitgereikt voor saaiste en meest repetitieve band dan wil ik ze wel eens nomineren

avatar van tnf
tnf
Optredens van hen zijn wel erg grappig. Ik heb ze weleens gezien tijdens een personeelsfeestje. Staat die vent daar, dansend en met een big smile, achter een keyboard te doen alsof hij 'live' de muziek staat te maken. Terwijl hij overduidelijk bijna geen enkele toets aanraakt. Die handen zwaaiden maar wat in de lucht. O, wat vindt 'ie zichzelf toch verschrikkelijk cool.

(En dan zo'n mutsje ervoor dat volgens mij in haar hele carriere bijna geen enkele noot live gezongen heeft...)

Maar goed, het is net zoiets als Scooter. Al ééuwen dezelfde muziek, inmiddels ontzettend uit de tijd, en toch zijn er nog steeds voldoende mensen die ervan smullen. Het begint onderhand een beetje camp te worden.

avatar van Brecht
tnf schreef:

touché!

avatar van The Scientist
Zooitje berichten weggehaald.. user geband

Zo te zien niet.

avatar van Yak
Yak
Nu wel.

MJ_DA_MAN schreef:

Pardon? dEUS, Soulwax...

Sorry dat ik een andere smaak heb

Goed album

Lost Highway schreef:

Als de Belgen in iets goed zijn dan is het wel in het maken van goede muziek.
Zita Swoon,Magnus,Hooverphonic,Evil Superstars(de Mauro , wat een artiest en vooral gitarist! ),Das Pop,Vive la fête(er mag met gelachen worden door sommigen,maar ze kennen buiten de Belgische festivals,ook in het buiteland veel succes)

Komt er hier dan 1 zeggen dat België niet veel beter heeft dan Milk Inc.
Maar het soort dat Milk Inc. 'bewierookt',die neem ik al lang niet meer serieus(uit eigen kring)

avatar van RogerV
0,5
Vreselijke kitsch dit. Die quasi dramatische liedjes over goedkope uitgekauwde melodieen en truttige beats.

En die Tainted love draak is echt te erg.

avatar van Wib0__
Eem best lekker album..

Tainted Love, No Angel & Go To Hell zijn lekkere singles..