Palace - So Long Forever (2016)

Rock / Pop
Label: Fiction

1. Break the Silence (3:31)
  2. Bitter (3:53)
  3. Live Well (4:09)
  4. It's Over (3:34)
  5. Fire in the Sky (4:32)
  6. Family (3:06)
  7. Have Faith (4:06)
  8. So Long Forever (5:05)
  9. Blackheath (4:36)
  10. Holy Smoke (3:18)
  11. Slaving On (3:56)
avatar van waxs
Beloofd veel goeds dit album als It's Over de maatstaaf is.

avatar van Booyo
Hoezo staat 'Veins' hier in hemelsnaam niet op.

Is mij ook een raadsel, heb overigens hetzelfde met Ocean's Deep. Eigenlijk hadden ze die Hele EP er wat mij betreft wel op mogen knallen.

Super album. Tomahawk. Head above the water hadden ook niet misstaan. Jammer dat bitter onder handen is genomen. Oorspronkelijke versie vind ik sterker. Gisteren gezien in bitterzoet Amsterdam. Wat een sterk en overtuigd optreden. Sommige nummers komen live nog beter uit de verf. Beloofd veel voor de toekomst

avatar van blur8
Vindt de nieuwe Bitter juist subtieler en met meer nuance door de kleine extra toevoegingen.

Dat een 2 jaar oude EP niet op je eerste album staat lijkt me juist positief.
anders is het te veel heruitbrengen van oud materiaal. Nu is het een nieuw album.
Een heel fijn Herfst album, met de ene na andere parel.

avatar van blur8
Palace schuift de rotatielijst binnen. Gaat er nu toch iets gebeuren in NL.
Zeer terecht. Songs als Break the Silence, Bitter, It's Over, Have Faith verdienen een grotere luisterschaar.

avatar van blur8
Ben al bezig met de jaarlijst 2016. Alles wijst erop dat So Long Forever mijn top10 gaat halen.
Wellicht een aanmoediging om hier ook naar te luisteren.

avatar van VladTheImpaler
Ze staan 22 maart 2017 in Paradiso Noord (Tolhuistuin).

avatar van blur8
En 23 maart in 't Paard Den Haag.
Onverminderd goed, dus gaan we het live beleven.

avatar van VladTheImpaler
Ik ben benieuwd, ik ben er in Amsterdam bij.

Me Too.

avatar van kever007
Ze treden samen op met ISLAND. Ook een onderschatte band

avatar van blur8
Spotify Help direct bij het inluisteren van ISLAND.
Dat wordt een heel fijne suportact.
Hun verse EP staat inmiddels al op MM.

avatar van iHateDolphins
Leuke band en hele leuke plaat. Beetje foals sfeer zo nu en dan (So Long forever).

avatar van blur8
Welkom tot de kleine club die het begrijpt.
Het worden bijzondere concerten over ruim een week.

avatar van iHateDolphins
Ik zal ook dat island eens checken. Blijft groeien, verhoog hem naar een 4,5. Deze plaat gaat een blijvertje worden kan nog geen eens echte uitschieters opnoemen. Alles heeft gewoon een hoog niveau. Wellicht its over, fire in The sky en Holy smoke.

avatar van blur8
Door de concerten in het Tolhuis en Paard zijn nu favo: Have Faith, So Long Forever en Bitter.
Maar de nieuwe song I'll Find Out gaat daar dik overheen. zwoel met een opswepend bluesy slot.
vollende stop = London Calling.

bedankt voor de tip blur8 Ik heb net kaarten voor London Calling besteld. Wil Palace zeker nog een keer zien. Daar komen ook The Districts. Niet het niveau Palace maar ook erg leuk.

avatar van blur8
Inmiddels is So Long Forever ruim een half jaar oud en ik blijf hem met groot plezier draaien.
Waarbij inmiddels alle songs me even lief zijn. Voorheen had ik nog individuele favorieten, maar dat is nu geheel vervaagd.
Ook weer een concert verder, waaruit bleek dat zij ook live weer gegroeid zijn en nog strakker en subtieler spelen. Zelfs de stem van Leo is beter. Tijd voor de laatste ster verhoging dus.

avatar van Bas de Jong
Super plaat.mijn favorieten zijn fire in the sky en blackheath, maar ja bitter, its over en break the silence ook. Oude tijden met Jeff Buckley herleven!

@ Bas de Jong
Check ook de EP Chase the Light. Met 2 van mijn aanvullende favorieten op dit album:
Kiloran & Tomahawk.
Daar worden de Folk/Jazz invloeden nog intenser doorgevoerd.

avatar van Mausie
Aangeraden door een vriendin vanwege een aankomend concert. Erg lekker album, maar mis wel dat beetje extra voor de volle mep. Af en toe mag het wat meer schuren of iets gevarieerder qua sound. Maar een hoop puike songs hoor, wellicht maar een kaartje kopen voor het concert. Wordt er een nieuw album verwacht?

Bas de Jong, waar hoor jij precies Jeff Buckley in? Dat is bij mij geen moment in mij opgekomen. Ik hoor er wel talloze gitaarbandjes in.

avatar van blur8
Het concert in Cinetol gaf al 3 nieuwe songs van Album2.
En nu is daarvan het nummer dat instant het meeste indruk maakte als single te beluisteren.

Heaven Up There (7:19)

avatar van VladTheImpaler
Prachtig nummer! Ik kijk zeker uit naar een nieuw album.

avatar van mr-mucho
Mausie schreef:

Jeff Buckley kwam bij mij ook wel naar boven. Een geëvolueerde versie. Kraakheldere zang en bepaalde manier van gitaarspel. Toffe band. Ontdek ze nu pas.