Boredoms - Chocolate Synthesizer (1994)

Japan
Avant-Garde / Rock
Label: Reprise

1. Acid Police (4:54)
  2. Chocolate Synthesizer (0:51)
  3. Synthesizer Guide Book on Fire (2:27)
  4. Shock City (4:43)
  5. Tomato Synthesizer (3:49)
  6. Anarchy in the UKK (4:41)
  7. Mama Brain (3:59)
  8. Action Synthesizer Hero (4:15)
  9. Uoredoms (6:01)
  10. B for Boredoms (2:44)
  11. Eeedoms (5:02)
  12. Smoke 7 (2:45)
  13. Turn Table Boredoms (4:59)
  14. I'm Not Synthesizer (Ypy?) (3:08)
  15. Now Dom Go Synthesizer Way (Why?) (6:03)
avatar van essence
Voor mij de perfecte symbiose tussen noise en punk. Heel 'aardse' muziek, met een ritueel karakter, getriggerd door de kale percussie. En voeg daar nog een snuif electronica aan toe en je krijgt deze heel rechtoe-rechtaan noiserockplaat. Wich is nice ...

avatar van platedraaier
De opener "Acid Police" is al direkt een heerlijke repetetieve beukplaat waarin een soort onderhuidse agressie los komt die je doet verlangen om alles kort en klein te slaan.
Daarna zal het alleen nog maar chaotischer worden met veel hak op de tak geluidseffecten en weirdo zang. "Chocolate Synthesizer" is een pallet aan freaky noise geluidjes, vreemde stemmetjes en punky gitaarriffs die bijeengehouden wordt door een alles overheersende artistieke chaos.