P.F. Sloan - Sailover (2006)

Pop / Folk
Label: Hightone

1. Sins of a Family (3:43)

met Lucinda Williams

2. Violence (3:54)
  3. If You Knew (4:42)
  4. Soul of the Woman (4:50)
  5. Eve of Destruction (4:33)

met Frank Black en Buddy Miller

6. Halloween Mary (2:30)

met Frank Black

7. All That Time Allows (4:30)
  8. Hollywood Moon (3:04)
  9. Where Were You When I Needed You (3:51)

met Felix Cavaliere

10. Love Is 4giving (4:30)
  11. Cross the Night (4:59)
  12. Sailover (3:38)
  13. PK & the Evil Dr. Z (4:59)
  14. From a Distance (3:30)
avatar van musicfriek
PF Sloan, de man achter het nummer Eve of Destruction van Barry MacGuire, jawel, het komt van zijn hand

Dit album nu aantal malen beluisterd en het is erg prettig luisteren moet ik zeggen! Hij draait al flink wat jaren mee, een echte singer/songwriter in de categorie Bob Dylan.

Ik zet in op 4 sterren, lekker album!

In de jaren 60 nam PF Sloan een aantal nummers op die veel bekender zijn geworden in de versies van o.a. The Turtles, Mamas & Papas en Barry McGuire.
Op de radio is er weinig aandacht besteed aan deze release. Alleen Roel Bentz van den Berg draaide in Boogie Nights (Radio 6) een aantal nummers van dit album en dat klonk allemaal wel goed.
Ik ben zeer nieuwsgierig naar zijn samenwerking met Frank Black.