Lone Catalysts - Hip Hop (2000)

Label: B.U.K.A.

1. Intro (0:18)
  2. Q and A (1:22)
  3. Hip Hop (2:03)

met Rashad Thomas

4. A Few Words from Buka... (0:53)
  5. 3 Years Ago (3:46)

met DJ O Sharp

6. Ill Technique (4:12)

met Afaliah

7. ...More Words from Buka (1:05)
  8. The Pros (4:16)
  9. It's Working (0:34)
  10. The Place to Be (3:33)
  11. If Hip Hop Was a Crime (5:05)
  12. Settle the Score (5:10)
  13. Ayanna Monet (4:32)
  14. Due Process (5:13)

met Talib Kweli en Rubix

15. Xtinction (4:59)
  16. Politix (4:02)
  17. Live at Nkiru Bookstore (0:43)
  18. Lone Catalysts (4:53)
  19. Part of the Game (3:53)
  20. Thin as Paper (3:52)
  21. Paper Chase (2:55)
raffael77
niemand die ze kent jammer een 10 waard dit album

Improvision
Ik ken alleen Due Process, en ik vond het niet goed genoeg om het hele album te checken. Als er betere tracks op het album staan, gelieve te zeggen welke.

avatar van J.M.
Ik heb deze nu 2x beluisterd en hij kan me echt niet boeien, ik vind dit nog niet echt veel voorstellen, ik weet niet wat het is maar zijn stem vind ik gewoon niet lekker klinken en de beats ook niet echt, ik zal wel stemmen als ik hem nog wat vaker kan beluisteren maar moeilijk om me ertoe te zetten. Tot nu toe vind ik het net een 3* waard.

avatar van Osiris Apis
Ik vind deze ook niet bijster goed. Ik heb het album denk 2x geluisterd, maar neem ook niet de moeite om het vaker te luisteren.
Hun album "Good Music" en het solo album van J. Rawls vind ik beter.

avatar van J.M.
Die van J.Rawls is inderdaad beter Good Music ken ik nog niet, misschien ook maar is een keer opzoekn.

avatar van hiphopmaster
Lekkere laidback hiphop. In het begin had ik zo mijn twijfels over deze cd. Laatst weer eens uit de kast getrokken en toch vind ik hem wel heel erg relaxed. Niet zo GOOD als Good Music, maar dit is zeker een bovengemiddelde hiphop cd.

De cd begint met een paar naar mijn mening te korte tracks, net als je er lekker inzit zijn ze al weer afgelopen. Op de tweede helft van de cd komt de groep (J. Sands & J. Rawls) echt lekker op stoom.

De lekkerste tracks op deze cd zijn voor mij If Hip Hop Was a Crime, 3 Years Ago, Due Process (met een Talib in topvorm), Part of the Game en Politix.

avatar van Rhythm & Poetry
Ik kom bij dit album altijd wat moeilijk door het begin heen. Met al die korte stukjes duurt het even voordat ik lekker in het album zit. Maar dan barst het ook gelukkig los. Uitstekende raps en producties. Staan een paar juweeltjes van tracks op. Maar het is vooral ook (op het begin na dan) een constant album. Stem verhoogd. 4,5*

avatar van nega
3 years ago pfff wat een prachtig nummer