Luther Vandross - Forever, for Always, for Love (1982)

Soul
Label: Epic

1. Having a Party (5:16)
  2. You're the Sweetest One (4:47)
  3. Since I Lost My Baby (5:32)
  4. Forever, for Always, for Love (6:22)
  5. Better Love (6:27)
  6. Promise Me (4:44)
  7. She Loves Me Back (6:12)
  8. Once You Know How (4:33)
avatar van Madonna
Ik ben een fan van Luther en uiteraard heb ik deze ook in mijn collectie. "Bad boy/Having a party" is een geweldig nummer. In melodie en de tekst is ook grappig...veel backingvocals! Van "Promise Me" krijg ik bijna pijn in de buik, omdat het zo pijnlijke tekst is. Erg gevoelig nummer.

-3.5-

avatar van principal2000
Leuk tweede album van Luther Vandross. Wederom een goede mix van uptempo en slow r&b.

avatar van principal2000
Having A Party, You're The Sweetest One en She Loves Me Back zijn weer van die aanstekelijke uptempo nummers met lekkere baslijnen van Marcus Miller. Better Love en Since I Lost My Baby vind ik goede slow songs. De overige nummers zijn aardig, maar niet meer dan dat.

Hoor net voor het eerst op de radio You're The Sweetest One,fantastisch!!Wat hou ik toch van die sound van 'the early eigthies'.Dat waren echter de laatste jaren dat er nog echte soul/funk gemaakt werd.Niet veel later kreeg de synthesizer en de electronische beats de bovenhand en was het gedaan met die mooie strijkarrangementen en het instrument van de funk,de bas en de funky gitaar werden naar de achtergrond verdrongen.Wat ik nog het meeste miste waren die pittige blazers.
Die tijd komt helaas nooit meer terug...