Kitchens of Distinction - The Death of Cool (1992)

Label: One Little Indian

1. What Happens Now? (4:33)
  2. 4 Men (4:11)
  3. On Tooting Broadway Station (5:04)
  4. Breathing Fear (3:43)
  5. Gone World Gone (8:00)
  6. When in Heaven (5:14)
  7. Mad as Snow (7:22)
  8. Smiling (3:22)
  9. Blue Pedal (7:35)
  10. Can't Trust the Waves (3:28)
avatar van titan
titan (crew)
Lekkere melancholische shoegazersplaat en een van de weinige bands die zo onverbloemd de homoseksuele identiteit van de (meeste) groepsleden in hun teksten naar voren laat komen. 3,5*

avatar van MartinoBasso
Ik heb de hele plaat nog niet gehoord maar ik ken hier wel enkele nummers van..
Gone World Gone en Blue Pedal zijn echt prachtige shoegaze nummers! Binnenkort dit album maar eens aanschaffen.

avatar van Cygnus
titan schreef:

Moet ik daarom zo aan The Smiths denken bij het beluisteren van deze plaat?

avatar van Rainmachine
Cygnus schreef:

Moet ik daarom zo aan The Smiths denken bij het beluisteren van deze plaat?

Wat een rare en ongepaste opmerking. De teksten van The Smiths waren juist breed toepasbaar en zeker niet homoseksueel getint, tenzij je dat er zelf in wilt zien. Ik ben opgegroeid met The Smiths en kwam er pas VEEL later achter dat onze Mozzer van de mannenliefde was. Who cares anyway. Bij de Kitchens geldt dit ook een beetje maar ik heb bij de Kitchens nooit echt direct naar de teksten geluisterd maar ben wel zwaar verslaafd aan de muziek van deze band geweest. Komt vooral door het waanzinnig fraaie gitaarwerk en de dynamiek die de Kitchens neer wisten te zetten. Dit is een prachtig album en het wordt hoog tijd dat ik 'm weer eens ga draaien! Mooi album met prachtig artwork en ik gooi 'm meteen op 4,5 ster.