Amenra - Mass I: Prayer I - VI (2003)

Belgiƫ
Label: Anvil of Fury

1. Change Is Always (4:23)
  2. Dance of the Dead (5:49)
  3. Discrimen (2:05)
  4. Hibernate (3:59)
  5. Silent Pause (5:32)
  6. Ode to a Broken Dol (4:56)
avatar van Joy4ever
Op dit debuutalbum is duidelijk te horen dat AmenRa het juiste gevoel probeert te vinden, het is soms iets te onsamenhangend. Desondanks staat ook hier weer genoeg moois op. Na dit album ging AmenRa pas echt goed los hetgeen resulteerde in het meedogenloze Mass III en IIII.

avatar van andnino
Waar is Mass II nou dan

avatar van bennerd
Heel vette plaat, waarbij ook heel duidelijk te horen is dat Amenra ontstaan is in de H8000-scene. Ik trek het erg goed.

avatar van Supersid
Waar is Mass II nou dan

AmenRa - Mass II: Sermons (2005)
Is een EP

Ik vind dit een ontzettend krachtige plaat, komt erg goed binnen momenteel...
Later werk is subtieler (al is dat relatief), maar dit lukt me ook prima!

avatar van lowieke
Remastered op Spotify, eindelijk eens kunnen luisteren. Na ze een keer live gezien te hebben begreep ik deze muziek totaal niet. Maar ben het toch gaan luisteren en ik begon het wel echt te waarderen maar begreep de hysterie om deze band nog steeds niet zo. Vernieuwend etc snapte ik niet.

Tot ik ni eindelijk Mass 1 heb gehoord. Daar herken ik absoluut een vernieuwend geluid. Black metal achtige sound maar met melodie, hardcore, beats (ritmes ipv grindcore drums) en het belangrijkste HOOP. Ik werd er niet down van maar juist opgepompt.

Met name dance od the dead en Hibernate springen er vooralsnog uit. Maar verder ook echt geweldige plaat, en dat met dit blaffende zomerweertje; goed teken.

avatar van Barney Rubble
Aangename doch noch wat warrige metalcore. De screams zijn best aangenaam, maar het zijn vooral de dreigende, 'rustige' momenten die goed laten horen dat de band meer in haar mars heeft.