Ludacris - Release Therapy (2006)

Label: Disturbing tha Peace

1. Warning [Intro] (2:30)
  2. Grew Up a Screw Up (3:59)

met Young Jeezy

3. Money Maker (3:50)

met Pharrell

4. Girls Gone Wild (3:36)
  5. Ultimate Satisfaction (4:20)

met Field Mob

6. Mouths to Feed (4:18)
  7. End of the Night (4:37)

met Bobby Valentino

8. Woozy (5:18)

met R. Kelly

9. Tell It Like This (3:56)
  10. War with God (4:30)
  11. Do Your Time (5:15)

met Beanie Sigel, C-Murder en Pimp C

12. Slap (4:40)
  13. Runaway Love (4:41)

met Mary J. Blige

14. Freedom of Preach (7:06)

met Bishop Eddie Long

A*V
Ik moet zeggen dat 'money maker' wel verdacht veel lijkt op grindin' van clipse (als je goed luisterd). En MJ_DA_MAN, ik wil er alleen maar mee zeggen dat ludacris wel zijn doel heeft bereikt met dat nummer want dat is waarschijnlijk ook de enige rede dat hij een nummer van de neptunes op zijn cd heeft staan.

avatar van jowietje
Runaway love, super nummer, super tekst, mooie video. Helemaal goed, eindelijk weer een goed nummer met inhoud en een boodschap.

avatar van Josje
runaway love (L) echt heel mooi nummer en wat jowietje zegt, nummer met inhoud en boodschap!
rest van het album is ook goed!

avatar van seanpuffy
goed album en hier is echt een geweldige ludacris te horen

avatar van Wib0__
Lekker album van Ludacris. Runaway Love = een lekker nummer, en idd, het heeft een boodschap~!

Ludacris gaat eindelijk de goede kant op met wat serieuzere nummers en hopelijk de volgende keer met een album van classic niveau.. Dit album heeft niet helemaal aan m'n verwachtingen voldaan, maar nog steeds, samen met de bonustrack erbij, 4*

Vreemd dat een nummer als 'Money Maker' nog 5 stemmen krijgt, terwijl er veel betere nummers op dit album zijn te vinden...

Lekker album die ik onverwachts toch erg ben gaan waarderen. Luda kan het en ik vind dat hij dat laat zien op dit album. Hij komt niet overal even sterk maar sommige tracks worden gewoon betovert door Luda's harde en duidelijke delivery icm zijn lekkere flow.
4.0*

Goed album.
vooral Slap,Do your time,Runaway Love,Money Maker zijn goed

eazyfan
Ben ik de enige die misselijk werd van Runaway Love? Ik snap die hype er rond dus totaal niet, Ludacris is al best matig met zijn algemene raps, best vreemd dat hij deze keer wat "inhoudelijk" sterker wou komen. Nou: opent 3 keer met dezelfde line, eindigt 3 keer met hetzelfde: en zo sterk waren die 2 lines nou echt niet. Verteld dan nog 3 best domme verhalen, raakte me niet echt, Mary zorgt voor zo'n irritant RnB-refrein die ook maar mooi 1 line is . Ik heb totaal niks tegen RnB-refreinen, vind ze zelfs mooi op veel momenten, nou hier dus niet... + die beat? Leek mee Timbaland-productie, nou was ook best mager.

Money Maker ken ik ook nog: tjah wat valt er te vertellen over die track, eentonig, saai, zwakke inhoudloze raps + Pharrel . Erger dan dat bestaat er niet voor hedendaagse hiphop naar mijn mening. Miss moet ik deze Cd toch maar eens luisteren om goed te lachen.

avatar van FunkyMonk
eazyfan schreef:

écht vreemd idd; teksten als Mooove bitch, get out the waay liggen hem toch beter

eazyfan
Deze Cd won de Grammy voor beste hiphop in 2007, niet te geloven, ik ga deze maar eens checken, ik verwacht er niet teveel van.

|Joël|
Ik denk dat je 2006 bedoelt
Maar inderdaad wel apart al ken ik dit album niet, ik kan me niet echt voorstellen dat dit het hoogte punt van hiphop 2006 is.

eazyfan
Deze won in 2007 de Grammy voor beste hiphopCd van 2006, dat bedoel ik. Ik luister nu... zometeen revieuw.

eazyfan
Deze wint dan de Grammy voor beste hiphopCd in 2006???! Damn, ik kan zo 10 Cd's opnoemen die beter waren vorig jaar en dan wint deze rotplaat? Ik kende Money Maker en Runaway Love al, tjah die tracks stellen niks voor, Ludacris doet zich hier als toprapper voor, hij rapt soms over zwakkere MC's "killen", damn hij hoort tot die groep gewoon. Met deze Cd is er veel mis, van de slechte gastartiesten, tot de irrtante producties en teksten die nog redelijk zijn. Mouths To Feed en War With God zijn 2 goede tracks, de rest gaat van redelijk naar uitzonderlijk slecht. Money Maker, Slap, Girls Gone Wild, Woozy, etc... die track zijn stuk per stuk echt kl*te. Het gemiddelde van deze Cd staat véél te hoog naar mijn mening. Ludacrus heeft af en toe goede onderwerpen, brengt ze alleen slecht, meestal stem ik nooit na 1 keer luisteren maar hier dus wel, ik ga zometeen Shawskank Redemption bekijken, daarna nog deze voor laaste keer luisteren, nu geef ik 1,5*, ik ben er uiterst trots op dat ik de laagste stemmer ben. Al bij al 1 wonderbaarlijke productie, die laatste track is ook nog aardig, 4 favo tracks kies ik hier nog net. Mijn 2 favo's, die laatste en die collabo met meerdere MC's. Deze krijgt 1,5* met erg lage kans op stijging. Ik snap gewoon niet wat andere mensen in deze Cd zien, af en toe een aardige one-liner die me wel verraste.

avatar van nr9StefanoTorres
eazyfan schreef:
Deze wint dan de Grammy voor beste hiphopCd in 2006???!

Ofniet vind het ook nergens opslaan, album is maar erggggg matig. Als ik mocht kiezen tussen dit album of die van T.I., nou duidelijkkk het album van T.I. King. Echt stukken beter dan die van Luda vind ik hoor.

bladwijzer
Vond dit verrasend goed, Ludacris vond ik altijd maar een irritant mannetje maar dit album blijft goed. Het begin met Grew Up a Screw Up, lekkere beat en een fijjn refijn. Money Maker is gewoon een lekker party nummertje niet meer niet minder. Girl Gone Wild & ultimate Satisfaction zijn ookn gewoon goede party nummers. Mouths To Feed is een stuk serieus en Luda verteld over zijn weg naar de top leuke afwisseling. Dan twee tracks over vrouwen, niet de beste nummers van het album. Dan 3 van de beste tracks achter elkaar, veel woede en verontgelijking in deze nummers. Slap is een te slecht nummer voor dit album. Runaway Love is gewoon een heel mooi nummertje en een waardige afsluiting. Al met al enorm vette beats, aardige raps en een fantastische flow van Luda.

avatar van Reijersen
Luda going the serious way. En dat bevalt mij wel. Dit is misschien wel zijn beste solo-plaat. Fijne beats, en vaak ook fijn gerapt. Vind alleen nummer 2 jammer.

3,5 ster.

avatar van Stapler
Hmm nummer 2 vind ik juis zo tof
Die serious way van hem is aan mij niet besteed, zoals Runaway Love.. blergh..

Hypnotick
Goed album hoor van Ludacris, hij flowt heerlijk en z,n stem ligt erg lekker in het gehoor. productie is bij vlagen ook erg goed. jammer dat hij hier gewoon veel te veel onderschat wordt. oke het is geen wereldrapper maar luister graag naar Luda.

avatar van p-azz
Super goed album, echt hard.

De Schaafkaas
Wat een verschrikkelijk gedrocht is deze plaat zeg. Het begint nog wel aardig met het harde Grew Up a Screw Up, maar daarna volgt een erg goedkoop klinkende Pharrell Williams productie, wat de voorbode blijkt voor een tranen trekkend stuk muziek.

Nee Ludacris, hier heb je mij geen plezier mee gedaan. Ben wel verrast door het hoge gemiddelde hier... Ik vind een 3,25 toch vrij hoog.

avatar van JLjuju
Nee sorry, dan heb ik Runaway Love liever dan Grew Up a Screw Up.

avatar van KILLERBEE99
Paar erg leuke nummers, rest allemaal wel ok op Freedom Of Preach na, onderwerp is heel goed, maar de beat en flow vind ik echt niet zo goed.

Vind dit wel een vrij goed album.
Vele nummers presteren wat minder goed dan verwacht maar hij weet het dan toch schitterend af te sluiten met Runaway Love.
Pracht van een nummer.

avatar van Flipm0de
Tell It Like It Is en War with God zijn echt 2 van Luda's beste tracks! Op een aantal missers na (die Luda op elk album weer heeft) is dit toch wel een fijn album, en een 3,5* waard.