Siouxsie & The Banshees - The Best Of (2002)

Label: Polydor

1. Dear Prudence (3:50)
  2. Hong Kong Garden (2:55)
  3. Cities in Dust (4:04)
  4. Peek-A-Boo (3:10)
  5. Happy House (3:52)
  6. Kiss Them for Me (4:24)
  7. Face to Face (4:22)
  8. Dizzy (3:11)
  9. Israel (4:54)
  10. Christine (3:00)
  11. Spellbound (3:18)
  12. Stargazer (3:18)
  13. Arabian Knights (3:08)
  14. The Killing Jar (3:59)
  15. This Wheel's on Fire (5:43)
  16. Spellbound [Extended 12" Version] * (4:42)
  17. Song from the Edge of the World [Columbus Mix] * (7:37)
  18. Kiss Them for Me [Kathak #2 Mix] * (9:46)
  19. Peek-A-Boo [Silver Dollar Mix] * (8:13)
  20. The Killing Jar [Lepidopteristic Mix] * (8:08)
  21. Cities in Dust [Eruption Mix] * (6:49)
  22. Dazzle [Glamour Mix] * (7:05)
  23. Stargazer [Mambo Sun Remix] * (7:20)
  24. Face to Face [Catatonic Mix] * (4:52)
Voor mij hoeven die remixen niet zo nodig.

avatar van Safri
Nee precies. Beter zou zijn om gewoon meer hoogtepunten erop te knallen.

Zoals bv. Forever..

Of gewoon Once Upon A Time, en Twice Upon A time aanschaffen.

Dan heb je 2 mooie verzamelaars.

avatar van freddze
Track 8, Dizzy was een nummer dat ik nog niet kende. Was blijkbaar iets dat ze opgenomen hadden nog net voor hun split (als we wikipedia mogen geloven tenminste)

Ondanks dat ik het niet echt zo'n supernummer vind en dat de remixes blijkbaar ook niet de moeite waard zijn naar ik heb gehoord, zal deze 'Best Of' dan toch maar moeten aanschaffen, want mijn SATB collectie moet natuurlijk compleet zijn!

Voor de rest heb ik natuurlijk alle Siouxsie nummers die op alle singles, EP's en platen gestaan hebben nu in bezit, ook grotendeels dankzij de 3 jaar geleden verschenen boxset 'Downside Up'

thebyrds69
Een aardige verzamelaar, de remixen zijn overbodig maar er staan een paar echte juweeltjes op zoals Israel, Dear Prudence en Spellbound, van het nummer Dazzle staat er op de cd alleen een remix dus die heb ik maar ergens anders vandaan gehaald omdat dat ook een ijzersterk nummer is!

avatar van GothicBowie
Een heel leuke verzamelaar dit, er staan idd een paar pareltjes op . Wat mij betreft een dikke 5,0

avatar van dynamo d
Goede verzamelaar. Mijn favoriete nummer is Cities in Dust.

avatar van brandos
Ik maak me sterk dat, als je er voor eentje wilt kiezen van Siouxie dit het album moet zijn. Ik zou immers geen van deze nummers (spellbound, happy house, Stargazer,...) willen missen. En dan heb je een album (tot nr. 15, rest is overbodig) met een gemiddelde kwaliteitscurve van een goeie Bowie, met wie Siouxie het tijdloos cool-gehalte gemeen heeft (de ideale mix van duistere Gothiek en catchy melodieen gecombineerd met onorthodoxe zanglijnen). En volgens mij is Siouxie meer een single-artieste dan Bowie (maar dat weet ik niet zeker want ik heb deze pas laat ontdekt en niet de moeite genomen om alle oorspronkelijke albums af te luisteren).

Alleen al om Dizzy de moeite waard: heerlijk dromerig nummer. Ben de laatste tijd weer helemaal into Siouxsie. Bijzondere middelbare school herinneringen aan.