Outerspace - Blood Brothers (2006)

Label: Babygrande

1. Blood Brothers (3:26)
  2. Reign of Chaos (4:10)
  3. Spanish Fly (3:45)
  4. It Don't Like Me (4:00)

met Sheek Louch

5. The Boiling Point (3:39)
  6. Drive by Music (3:20)
  7. Silence (3:23)

met Vinnie Paz

8. Grown Ass Man (4:08)
  9. Altered Beasts (2:15)
  10. Street Massacre (3:51)

met Royce da 5'9"

11. Time Will Tell (3:43)
  12. Hustle and Flow (4:13)

met King Syze

13. The Last Laugh (3:03)
  14. Brute Force 2 (3:57)

met Vinnie Paz

Wat een ontzettende vooruitgang van de heren Planetary en Crypt the Warchild. Dit is verreweg hun beste album.
From front to back dikke tracks. Ik moet em hebben.
een 4.

Alleen die Heavy metal track? wtf

Gekkenhuis
Wel leuk, maar al die tracks lijken teveel op elkaar en de plaat gaat dus snel vervelen.

avatar van MJ_DA_MAN
Keurig album. Klinkt wel een beetje zoals JMT, en volgens mij is dat ook hun bedoeling. Goede producties, die zorgen voor een fijne underground-sound. De rappers van OS (Planetary en Crypt The Warchild) zijn niet al te getalenteerd, en ook tekstueel zijn ze niet zo heel sterk. Ook mis ik wat échte uitschieters. Maar vooralsnog een leuk album zonder echt mindere nummers waardoor het goed wegluistert. 3,5*. Ook leuke gastoptredens.

avatar van MJ_DA_MAN
Even met een halfje verhogen, toch wel een van de beste rapalbums uit 2006 als je het mij vraagt . Spanish Fly is trouwens echt briljant geproduceerd.

Gisteren gecopt (gesigned door Crypt the Warchild jawel) bij JMT concert in Deventer.

Social_Mask
Goed album. Warchild vind ik echt een geweldige stem hebben. Dat laatste nummers is wel erg rock achtig, maar verre van slecht. Spanish Fly is echt geweldig geproduceerd. Drive By Music, Last Laugh, Boiling Point waren de uitschieters.

avatar van Nahuel
Brute Force 2 is ziek, die combinatie van hiphop met rock, maar wie doet de chorus of is dat een sample???

avatar van MJ_DA_MAN
Volgens mij doet Vinnie Paz het refrein. Brute Force 1 staat op hun album Blood & Ashes, en bevat hetzelfde refrein, alleen wordt ie dan gedaan door Planetary (dacht ik).

Maar deze plaat blijft top. Hoe vaker je hem beluistert, hoe beter je het allemaal voelt. Geweldige underground!

avatar van hiphopmaster
Inderdaad een geweldige plaat. Strak geregiseerd, misschien af en toe net even iets te braaf en netjes. Maar het levert hier en daar pure hip hop op zoals het hoort.
Vooral van tracks zoals Street Massacre, Reign of Chaos en Spanish Fly word ik erg vrolijk.
Altered Breats en I Don't Like Me zijn de zwakste schakels op deze schijf. Brute Force 2 breek ik ook wel altijd vroegtijdig af, zo'n kruisbestuiving trek ik gewoon niet.
Ik zet ergens tussen de 3,5 en 4* in. Begin met de 3,5*!

tuktak
beetje braaf is het wel, maar het zijn goede producties die lekker flowen. geinig plaatje, niet geniaal, maar wel luisterwaardig.

avatar van Elohim
MJ_DA_MAN schreef:

Okay, het is uit 2007... Maar dan nog, Vinnie dat refrein?
Lijkt mij eerder Crypt, die zingt wel vaker zoiets heb ik het gevoel.

Lekker album is dit trouwens. Heb dit vaak als veruit het minste van OS gezien, maar moet nu toch bekennen dat hij wel errug lekker klinkt, nu ik hem weer luister O.o

avatar van james_cameron
Degelijk tweede album, wel iets minder dan het debuut. De beats en raps zijn gewoonweg minder interessant. De hele sfeer van het album is wat meer laidback, minder opgefokt. Niettemin aangename hiphop, zonder slechte tracks.

avatar van Shelter
Ik vind Grown Ass Man wel een geslaagde track tegen de discussies wat "real" is in hiphop

avatar van Elohim
Helemaal met je eens Shelter! Ik vind dat OS daar op meerdere tracks zich heel volwassen opstelt. Niet alleen 'oh, jullie praten alleen maar over geld enzo!'. Eén van mijn favoriete lines van Crypt is: "Rap 'only for the money', cause I fucking need it!" Dat is een stuk minder hypocriet dan mensen die zeuren over de geldpraat van mainstream-artiesten, maar tegelijkertijd in zichzelf zitten vloeken omdat al hun fans die shit downloaden en ze geen geld zien. Outerspace voelt vaak aan als stoerdoenerij, maar daarnaast voelt het ook heel echt. 'Love Don't Pay' van God's Fury is eenzelfde verhaal. Hier voelen Time Will Tell en ook The Last Laugh ook gewoon heel echt aan.

Dat is denk ik wel wat ik voornamelijk mooi vindt aan OS. Ze onderscheiden zich van veel andere underground rappers door geloofwaardig te zijn. Daarnaast voel ik ook de chemie tussen Planet en Crypt, als ik luister.

Ik heb dit eerder een 3,5 gegeven en blijf daarbij. Sommige tracks zijn erg dope, maar een groot gedeelte valt in de 'best vet, maar niet al te origineel of interessant'-categorie.