Del the Funky Homosapien - No Need for Alarm (1993)

Label: Elektra

1. You're in Shambles (3:27)
  2. Catch a Bad One (3:47)
  3. Wack MC's (3:36)
  4. No Need for Alarm (3:28)
  5. Boo Booheads (4:37)
  6. Heats for the Kiddies (3:59)
  7. Worldwide (3:23)
  8. No More Worries (3:27)

met A-Plus, Casual en Snupe

9. Wrong Place (4:37)
  10. In and Out (3:44)
  11. Don't Forget (4:38)
  12. Miles to Go (3:08)
  13. Check It Ooout (5:09)
  14. Thank Youse (3:07)
sut
Laat ik geen 1 slecht bericht over deze cd vinden , hij blijft altijd een held

Pauper
Toch wel een heel goed album van deze man, vooral "Boo Boo Heads" is geweldig. Old Skool funk met een apart smaakje tevens zijn een stel lyrics uit "Catch a Bad One" later weer terug te vinden op het album van Deltron 3030 in o.a. Memory Loss. 4*

avatar van T.O.
Catch A Bad One is ook een erg goed nummer vind ik.

avatar van thomzi50
Ja, het openingsnummer mag er ook wezen.

Maarten||
ik heb wat nummers van hem gehoord, klinkt erg goed; welke van zijn uitgekomen albums is de beste?

avatar van waxs
Maarten|| schreef:

Dit vind ik persoonlijk wel het beste, naast zijn werk op Deltron 3030. Heb deze zelf ook orgineel. Meteen even met een 4* beloond

avatar van P Jay
Indd leuk mid-nineties album. Wel weinig variatie in de topics, maar goed...

Catch a Bad One is een CLASSIC!

avatar van Sjaakspeare
Dit album wordt niet echt erkend op MuMe. Volledig onterecht mijns inziens. Alleen op Deltron 3030 flowt Del beter (lees: exentrieker), maar dat is toxic rap, waarbij je de tekst dus af kunt stellen op je flow, dit is niet toxic, en om dan alsnog op zo'n manier golfend te flowen op teksten die nu een boodschap dragen, vind ik ongekend goed. Ik ben sowieso wel een groot bewonderaar van Dels stijl. Omdat ik de beats ook erg goed vind, maar toch niet meesterlijk, zoals Del dat op een behoorlijk aantal verses wel is, kom ik uit op een 4,5.

avatar van P Jay
Sjaakspeare schreef:

Souls of Mischief en Casual flowen ook zo, toch?!

Halfje verhoogd. Misschien wel heerlijkste Hiero-release die ik ken. Leuke jazzy beats, maar toch soms wat duister. Mede door de duistere gemoedgesteldheid van Del. Hij gaat hier fel te keer tegen "wack MC's". Eigenlijk vrij standaard concept en hij dramt er ook wel constant over door, maar hij doet het op een grappige manier, heel ironisch en sarcastisch. En net door het feit dat 90% van dit album bestaat uit het neerhalen van 3e klas-MC's is het de verdienste van Del dat hij het op zoveel manieren kan doen, want elk nummer klinkt anders. Reden voor het niet beu raken van Del hier is zijn onorthoddoxe flow. Erg relaxed en erg natuurlijk, het is alsof hij 48 uur aan een stuk wakker is en stoned als een junk en dat maakt het erg vet hoe hij op die luie manier elk tempo en elke beat gewoon meester is.

P Jay schreef:
Souls of Mischief en Casual flowen ook zo, toch?!

Ja, in het verleden wel, maar er is toch echt een verschil. Dat zit hem voornamelijk in de stem. Del heeft een prachtige, zuivere, lage stem, waardoor al die intonatie en melodie in zijn flow beter uitkomt. Bovendien vind ik Dels flow meer één geheel dan bijvoorbeeld die van de Souls of Mischief-leden op '93 Til Infinity. Die zijn daar namelijk meer geneigd hun raps in een hele hoop stukjes te hakken, en steeds met verassende invallen te komen. Maar dat heeft ook gewoon met de stem te maken; Del kan gewoon al die invallen aan elkaar plakken met zijn stem, zonder dat het vreemd klinkt. Als je niet begrijpt wat ik bedoel, beluister dan het nummer From '93 To Infinity eens met de tekst erbij.

avatar van Osiris Apis
Unicron is toch een alter ego van Del? Dan klinkt veel jonger, als een 16 jarig jongen zoals hij zelf zegt.
Ik begin dit steeds leuker album te vinden. Verhoogd naar 4*.

avatar van nega
mijn eerste "echte" aanraking met Del. ik vind hem echt master:D ik lig echt dubbel van zijn lines. hoe sarcastisch kun je zijn

boo boo head en worldwide zijn mijn favos

p.s. je zou niet denken dat hij uit westcoast komt

EPMD
boo booheads heeft een te vette beat, je hoofd automatisch mee!!!

Social_Mask
Oooh wat lekker zeg is dit zeg. Begint echt fantastisch met twee geweldige tracks. Die beats zijn stuk voor stuk prachtig en Del is een fantastische nummer. Vandaag al 4 keer gedraaid, en twijfelde tussen 4* en 4,5*. Het wordt de laatste, want op In And Out na vind ik elk nummer erg sterk. Opmerkelijk is wel; Boo Booheads vind ik een heerlijke beat hebben alleen is Del een beetje irritant.

4,5*, met You're in Shambles, Catch A Bad One, No More Worries, Wrong Place en de laatste drie nummers als favorieten. Vooral een prachtig geheel deze plaat.

avatar van nega
Ik vind alle trax dope, vooral In and Out !

Social_Mask
Thank Youse Die beat... die beat!

avatar van MJ_DA_MAN
Hey dit is hiphop, wegwezen hier .

Oeps, ben al weg

avatar van Osiris Apis
Waarom heeft niemand No More Worries aangevinkt als favoriet? Of valt dat nummer net buiten de boot als favo?
Die beat is zo vet, met de verschillende jazz samples. En A-Plus rapt naast Del ook erg dope. Andere beats van Domino springen er voor mij ook uit, want deze nummer bevatten ook weer diverse samples. (titelnummer en Don't Forget). Naja, andere beats zijn ook erg sterk.

avatar van principal2000
Leuk album van Del. Ik vind hem iets minder constant dan I Wish.... Maar toch zeker een bovengemiddeld album. Er staan hier een paar hele goede nummer op. De beats zijn wat rauwer dan op I Wish..., maar bij sommige nummers (een enkeling) vind ik het te kaal. Catch A Bad One bevat wel een erg gewaagde beat, maar is perfect uitgevoerd.

avatar van Sjaakspeare
Ik vind de beats bij nader inzien toch niet genoeg brengen voor een 4,5. Halje eraf dus maar. Heel zonde eigenlijk.

avatar van panjoe
Ik weet niet wat het met Del is maar zijn muziek groeit bij mij echt. Ik vind deze niet zo dik als Both Sides of the Brain maar ik begin het steeds meer te graven .

avatar van Stapler
Iemand deze clip ooit gezien ?

Stapler schreef:
Iemand deze clip ooit gezien ?
YouTube - Del Tha Funkee Homosapien - Wrong Place

Wrong Place is zo ongelofelijk funky !

avatar van panjoe
Ik luister dit album met regelmaat, en het gaat me nooit echt vervelen. De bas- en cellosamples (You're in Shambles ) zijn heerlijk, de drumpartijen zijn dik in orde en de raps zijn ook niet te versmaden. Goeie kans dat dit nog een 4,5 wordt.

avatar van Stapler
Wat heeft deze plaat belachelijk weinig stemmen.. Niet normaal .

avatar van MAS
MAS
Dan zal ik het maar eens gaan checken. Ik ben nooit aan Dels werk begonnen en dat komt vooral omdat ik Deltron 3030 niet veel aan vind. (Ik weet dat dit een andere sound heeft.)

Wrongplace

avatar van Nr.4
Heel dope album, veel te laat ontdekt dit.
Voor de liefhebbers een uitgebreid artikel over de making of van deze plaat:
The Making of No Need For Alarm with Del the Funky HomosapienNah Right - nahright.com