Outlaws - Legacy Live (2016)

Label: Steamhammer

1. Intro (1:10)
  2. There Goes Another Love Song (3:03)
  3. Hurry Sundown (4:29)
  4. Hidin' Out in Tennessee (4:10)
  5. Freeborn Man (6:44)
  6. Born to Be Bad (5:37)
  7. Song in the Breeze (4:48)
  8. Girl from Ohio (5:07)
  9. Holiday (4:31)
  10. Gunsmoke (4:50)
  11. Grey Ghost (11:27)
  12. South Carolina (3:44)
  13. So Long (6:32)
  14. Prisoner (8:10)
  15. Cold Harbor (4:42)
  16. Trail of Tears (3:53)
  17. It's About Pride (7:24)
  18. Waterhole (2:19)
  19. Knoxville Girl (4:01)
  20. Green Grass and High Tides (13:54)
  21. (Ghost) Riders in the Sky (6:36)
avatar van liefkleinhertje
Deze band stond onder leiding van Hughie Thomasson (ook Lynyrd Skynyrd) maar die is net als wel meer leden van deze groep en of genre (southernrock) in een houten doos verdwenen
Van de oudgedienden op deze CD dus Henry Paul (die niet meedoet op het uitstekende Bring It Back Alive,en deze groep 3x heeft verlaten) en Monte Yoho (ging in 1979 weg) die dus beide niet op alle CD's van deze groep meedoen
Bij de CD Hittin'The Road Live (ook van de Outlaws maar dan met Hughie Thomasson) staat dus een compleet andere bezetting op de planken
Henry Paul is meer van de country (waar Hughie Thomasson meer een rocker was) en dit komt vooral naar voren bij de nummers 4,8 &12 waar het geluid toch wel aardig richting line dance gaat en daar heb ik een probleem mee (ik ken er echt niet tegen)
Aan de andere kant is een nummer als Grey Ghost van de Henry Paul Band zeker niet onaardig en het oudere werk mag er ook zijn
Ik heb dus een beetje wisselende gedachtes bij deze CD maar omdat het live is en er de nodige oude nummers gespeeld worden heb ik er wel plezier van
Maar als deze groep een nieuw studio album met country invloeden uitbrengt sla ik toch een beurt over