Mick Jagger - Wandering Spirit (1993)

Label: Atlantic

1. Wired All Night (4:05)
  2. Sweet Thing (4:19)
  3. Out of Focus (4:35)
  4. Don't Tear Me Up (4:13)
  5. Put Me in the Trash (3:35)
  6. Use Me (4:28)

met Lenny Kravitz

7. Evening Gown (3:32)
  8. Mother of a Man (4:17)
  9. Think (2:59)
  10. Wandering Spirit (4:18)
  11. Hang on to Me Tonight (4:36)
  12. I've Been Lonely for So Long (3:29)
  13. Angel in My Heart (3:27)
  14. Handsome Molly (2:08)
Beste solowerk van Mick, wat waarschijnlijk deels te danken is aan producer Rick Rubin die hem tot het uiterste dreef (en na deze cd dus ook nooit meer gevraagd werd). De beste nummers van Wandering Spirit samen met de beste van Keiths Main Offender zouden een prima Stones album opgeleverd hebben.

Van deze kwaliteit mag hij er, wat mij betreft, elk jaar eentje op de wereld loslaten.

avatar van Deranged
Put Me in the Trash is een erg lekker nummer met een sterke riff die volgens mij ook in open G gespeeld is. Dus in die zin wordt er bepaald niet van de gebruikelijke formule afgeweken.

avatar van SemdeJong
Een echte rockplaat met lekker veel uptempo songs.

avatar van rkdev
Lekkere plaat hoor deze van Jagger, zonder echt zwakke nummers. Hoogtepunten zijn het titelnummer, Wired all Night, Sweet Thing, Use Me en Angel of my Heart, maar vooral Don't Tear Me Up.

avatar van heartofsoul
Hoewel de songs best aardig zijn, en er in instrumentaal opzicht voor mij wel het een en ander te genieten valt (vooral het gitaarwerk boeide mij), luister ik toch niet met veel plezier naar dit album.
Dat komt door de zang van Mick Jagger, die nogal eens in geschreeuw ontaardt. Ongetwijfeld een kwestie van smaak, want verder lees ik er in de diverse berichten niets over. Mooiste nummers vind ik
I've Been Lonely For So Long (maar luister ook eens naar het prachtige origineel van Frederick Knight uit 1972), het zeer aanvaardbare Hang On To Me Tonight en Angel In My Heart.

avatar van HansVon
Mick mag van mij schreeuwen; heerlijk. Valt toch mee toch?
Heb dit album pas een paar weken in bezit. Wat een lekkere swingende rocknummers !
Ben een fan van de betere Stones albums. Zo heel erg ver zit dit er niet vanaf wmb ! Als ik de scores bekijk dan moet ik niet persé naar zijn andere solowerken.

avatar van lennon
Eindelijk de vinyl versie in huis. Toch altijd leuker dan cd.

Inderdaad zijn beste solo plaat.

Duet met Lenny (waarom nooit een single geweest??) en Sweet thing zijn wel de hoogtepunten.

De titeltrack doet erg aan de Stones denken, had zo op een album uit 68-72 kunnen staan.

avatar van Twinpeaks
Toch geen verkeerd album. Sweet Thing zweet en schuurt lekker funky en Jagger kreunt en steunt of het een lieve lust is. Ook het duet met Kravitz mag er zijn. Tuurlijk kan Jagger doen en laten wat hij wilt zonder op verkoopcijfers te letten , maar ik vind hem hier best wel geinspireerd klinken een fijn product afleveren. 3 en halve ster voor deze.

avatar van goldendream
Wow, dit had ik van Jagger solo niet verwacht na zijn eerste twee mindere albums. Dit album is gewoon stukken beter. 'Hang on to Me Tonight' en 'Angel in My Heart' vind ik echt mooie en onbekende liedjes die ik niet van hem verwacht en zijn andere kant tonen.

avatar van goldendream
Een paar dagen verder en wat luisterbeurten extra maken me minder enthousiast. Het is zijn voorlopig beste soloalbum (laatste ken ik nog niet, behalve het duet met een jankende Bono) en er staan geen misbaksels op, maar echte toppers ook weer niet. Het duet met Kravitz zit in de buurt van wat een misbaksel kan genoemd worden, 'Angel in my Heart' is een verborgen puur liedje.
3 sterren

avatar van devel-hunt
Evening Gown, je hoort er nooit iemand over, zeker omdat men even bij moet komen na het verschrikkelijke use me, een dieptepunt op deze toch wel erg goede plaat.
Evening Gown, prachtig nummer over vermoedelijk Jerry Hall.
" While I'm waiting for your blond hair To turn grey " .
Dat krijg je wel met zo'n man als Jagger.

avatar van rider on the storm
Laat op de avond de elpee op de speler..wat een lekker solo album is dit toch. Album klinkt als een klokje..Jagger is ouderwets aan het knauwen en de band klinkt geolied. Duetje met Kravitz ook lekker, fijne sax ook.

Niks mis mee, wat mij betreft zijn beste soloalbum.

avatar van Bobbejaantje
devel-hunt schreef:

Evening Gown, prachtig nummer over vermoedelijk Jerry Hall.
" While I'm waiting for your blond hair To turn grey " .

Het blijkt echter dat Jagger het nooit zo ver laat komen

avatar van Dibbel
Goede plaat van Mick Jagger, beter dan menig Stones album.
De eerste 2 nummers hakken er al lekker in en Sweet Thing was de hit in februari 1993. Dan ook 2 prachtige ballads Don't Tear Me Up (ook een hit in april 1993) en Hang On Me Tonight. Ook Evening Gown is zeer goed en ook het titelnummer en Put Me In The Trash en Angel In My Heart beklijven. Een soort van folky afsluitertje met Handsome Molly.
Jagger is goed bij stem en knauwt er op los als in de beste Stones-dagen. Daarbij voortreffelijk strak geproduceerd door Rick Rubin, spettert lekker de speakers uit.
Gewoon 4 sterren hoor.

Mick Jagger alweer 80 geworden, bijna niet te geloven. Wat een enorme energie heeft hij nog. Zowel solo als met The Rolling Stones. Mick van harte gefeliciteerd.

avatar van T.O.
Sweet Thing is zo'n plaat die ik helemaal was vergeten. Werd best vaak op MTV gedraaid destijds.