Total 6 (2005)

Duitsland
Dance
Label: Kompakt

1. DJ Koze - Hicc Up (5:35)
  2. Dorau en Köhncke - Durch Die Nacht [Geiger Mix] (6:39)
  3. Justus Köhncke - Krieg (6:51)
  4. Aguayo en Rossknecht - Bouncin a Round (6:11)
  5. Baxendale - I Built This City [Michael Mayer Mix] (6:32)
  6. Rex the Dog - I Look into Mid Air (6:18)
  7. Thomas Fehlmann - Schöne Grüsse (5:59)
  8. Tocotronic - Pure Vernunft Darf Niemals Siegen [Superpitcher / Wassermann Single Mix] (3:57)
  9. The MFA - The Difference It Makes (7:03)
  10. Mikkel Metal - Dorant (6:12)
  11. Jürgen Paape - Cream (5:56)
  12. Reinhard Voigt - Ready for Take Off (6:09)
  13. Dirk Leyers - Wellen (6:24)
  14. Superpitcher - Tell Me About It (6:56)
  15. Thomas en Mayer - Panic Room (6:24)
  16. Mayer en Aguayo - Slow (6:18)
  17. Kaito - Hundred Million Lightyears (6:33)
  18. SCSI-9 - Mini (6:24)
  19. Jonas Bering - Glass (6:08)
  20. Ferenc - Tracatra (5:27)
  21. Heib - Phönix (5:44)
  22. The Modernist - The International Loner (6:19)
  23. Peter Grummich - Frozen World (5:47)
  24. The Field - Action (6:08)
Toch wel een vette verzamelaar dit. Rex the Dog's I Look Into Mid Air is zo'n ontzettend mooie plaat...

avatar van luc011190
Ik vind dit echt een van de vetste Total's. Hoogtepunt ligt aan het einde; vind ik een van de mooiste en bijzonderste nummers van The Field.

avatar van Mjuman
Soms heb je mazzel: dan ben je aan het opruimen, schuif je een kast opzij en vind je een cd terug die je al jaren kwijt was - weggegeven of uitgeleend (maar aan wie?) en nooit teruggekregen was de gedachte; ook niet opnieuw gekocht.

Omdat m'n lief Total beter kan hebben dan Fabric/FabricLive ("te hutsefluts en springerig" - haar woorden) meteen maar weer gedraaid en 'gecheckt' alhier, tja

luc011190 schreef:

Na 5 seconden had ik het al door: dit hele nummer is - goed gedaan, dat zeker - gebouwd op één sample uit een Four Tops nummer: Reach Out I'll Be There.

Van wat mij bijstaat van de latere Total's, bijv Total 18, dat zijn die meer 'mellow' is

avatar van Omsk
luc011190 schreef:

Zeker. Houd me zeer aanbevolen als er meer vaporwave bestaat zoals dat nummer.