Al Greene - Back Up Train (1967)

Soul
Label: Hot Line

1. Back Up Train (2:20)
  2. Hot Wire (2:56)
  3. Stop and Check Myself (1:43)
  4. Let Me Help You (1:47)
  5. I'm Reachin' Out (2:44)
  6. Don't Hurt Me No More (2:18)
  7. Don't Leave Me (2:19)
  8. I'll Be Good to You (2:15)
  9. Guilty (2:58)
  10. That's All It Takes (Lady O) (2:21)
  11. Get Yourself Together (2:28)
  12. What's It All About (1:58)
  13. A Lover's Hideaway (2:40)
avatar van Alainmestreech
Had al green toen niet nog een begeleidingsband? Al Green & The.....

tondeman
Poeh... geen idee. Ik weet wel dat ie zich toen nog Al Greene schreef (zie hoes, hehe).
Al met al een erg leuk album, doet niet onder voor veel werk van tijdgenoten. Maar natuurlijk nergens zo sensationeel als wat ie een paar jaar later zou gaan doen bij Willie Mitchell's Hi Records.

avatar van jelmer19
Heerlijk album.
De plaat begint erg sterk met ''Back Up Train'' en eigenlijk blijft het niveau over de hele plaat gezien gewoon erg hoog. Wat een stem heeft die man toch. Een genot om te horen..

RedLightCityBoy
Een redelijk matig album.
Al Green is duidelijk nog niet op zijn best.
Zijn stem wordt hier niet altijd even goed gebruikt.
De begeleidingsband is hier niet erg overtuigend.
Maar alsnog een zeer redelijk debuut.
Wat later alleen maar beter en beter zou gaan worden.

avatar van Boermetkiespijn
Alainmestreech schreef:
Had al green toen niet nog een begeleidingsband? Al Green & The.....

Je doelt op The Soul Mates... En ja, daar heb je gelijk in

"Reverend Al Green". Wat een stem, deze man behoort zeker tot mijn favorieten in de soul-muziek! Hoewel dit lang niet zijn beste plaat is, mag ik er graag naar luisteren.

avatar van IntoMusic
Deze man vandaag eens aan het ontdekken. Wat een geweldige stem en soul.
Mooi debut ook, wat in die jaren nogal van belang was om door te breken met weinig geld.
Heb de albums van de 60's en 70's klaarliggen (bibliotheek is zo gek nog niet ) en vandaag op mijn gemakkie verder verkennen.