Heb m nu een paar keer geluisterd. Vooral de eerste twee tracks vind ik erg goed.
1. Koop Island Blues - 5*
met de Noorse Ane Brun, mooie speelse stem heeft ze, lekker jazzy vakantie-sfeertje. Doet me een beetje denken aan Gotan Project met die accordeon erdoor. Goed begin van de cd. Ook fijn dat ze me begint toe te zingen met "Hello my love..." Kon het ook niet nalaten om even te checken op google hoe ze er uit ziet... best aardig.
2. Come To Me - 4*
Yukimi Nagano was ook al op de vorige cd's van koop te horen (nice too). Dit nummertje loopt vooral erg lekker door de bas-partij.
3. Forces... Darling - 3*
Dit nummer doet me wat minder, vooral qua zang. Te veilig ook qua opbouw, klarinet solo waarbij elke 4 maten een nieuw elementje (drummetje, basje..) bijkomt. Te strak, clean.
4. I see a different you - 3*
Ook dit nummer is wel aardig maar te weinig gedurfd, het bevat een aardige xylofoon-solo, maar geef mij toch maar het xylo-spel van spinvis. Ik vind de stem van Yukimi hier ook bijna tegen het irritante aan. Begrijp ook niet waarom ze een remix van dit nummer als Bonus Track hebben toegevoegd (track 10 niet gelist hierboven 6:43). - 2* voor deze remix.
5. Let's elope - 2*
Een overzoete mannenstem die nog geen vlieg zou kwaad doen zingt: We won't go where the cops won't show... Weet iemand of de jongens van Koop een relatie met elkaar hebben? Zou me niets verbazen na het horen van dit nummer (en zien van de hoes).
6. Moonbounce - 3*
Instrumentaal achtergrond deuntje. Aardig, maar niet meer dan dat.
7. Beyond the sun - 2*
Spoken word is niet zo mijn ding, zeker als er niets zinnigs verteld wordt. Ondersteund door een xylofoon, piano en jazzdrum.
8. Whenever there is you - 4*
Niet zo goed als Come to me, maar wel een fijne rustig kabbelende plaat. Vind het jammer dat de bas er te zacht is ingemixt.
9. Drum Rhythm A - 3.5*
Instrumentaal, meer elektronica, minder jazz. Gebeurt weinig in, maar goed als afsluiter.
1, 2 en 8 in de iPod Top Rated list, de rest hoeft voor mij niet zo. Waltz for Koop (2001), hun vorige, is beter vind ik. Had in 5 jaar tijd (de Alternative Takes van Waltz for Koop uit 2003 niet meegerekend) iets meer verwacht dan deze korte schijf met een paar uitschieters.
3.5*