Basement Jaxx - Kish Kash (2003)

Dance
Label: XL

1. Good Luck (4:42)

met Lisa Kekaula

2. Right Here's the Spot (4:24)

met Me'Shell NdegeOcello

met Totlyn Jackson

7. Plug It In (4:51)

met JC Chasez

8. Cosmolude (0:54)
  9. If I Ever Recover (3:22)
  10. Cish Cash (4:18)

met Siouxsie Sioux

11. Tonight (4:02)

met Phoebe

12. Hot 'N Cold (4:00)
  13. Living Room (2:25)
  14. Feels Like Home (7:26)

met Me'Shell NdegeOcello

1,0
Good Luck is 'vet gaaf', de rest is te vaag voor mij...

avatar van T.O.
Een opgeklopte hype, dat Basement Jaxx. Goed, ze maken af en toe energieke platen, maar ik ken genoeg dance-artiesten die veel beter zijn.

Electro_
Good Luck vind ik juist verschrikkelijk irritant.

Ik vond het destijds wel een aardige plaat, maar ik hoef hem nu eigenlijk niet meer te horen. Zo'n nummer als Good Luck vond ik ook helemaal geweldig. Was echt mijn favoriete single toen, maar nu doet het me nagenoeg niets meer. Toch jammer. Je zou muziek kunnen zien als gebruiksvoorwerp; in dat geval is BJ voor mij als een stel versleten schoenen die je nooit meer draagt, maar toch ook niet weggooit, omdat dat zonde is.

avatar van Bert Wasbeer
Niet eens met bovenstaand commentaar. Een van de weinige dance-acts die experimenteel bezig is en toch redelijk toegankelijk blijft klinken. Het risico is soms wel dat een plaat een paar jaar later gedateerd kan klinken. Beste nummer van de plaat is overigens Lucky star met Dizzee rascall

Rutgertje
heerlijk, energiek album, typisch basement jaxx. Ik luister er regelmatig naar en heb totaal geen last van gedateerdheid o.i.d. Favoriete nummers 'Tonight', 'Good luck' en 'Lucky star'.

avatar van levenvergeten
De Vitalic-remix van Kish Kash

avatar van luc011190
levenvergeten schreef:
De Vitalic-remix van Kish Kash

Eens !

dVTB
Hun zwakste album tot nu toe en eentje waar ik bijna nooit meer naar luister, in tegenstelling tot Rooty. Good Luck en Plug It In zijn goede tracks, maar de rest blijft niet hangen. De titeltrack boeit ook totaal niet.

Gek is dat, ik heb eigenlijk niks met Basement Jaxx behalve dat ik Red Alert destijds helemaal geweldig vond en deze plaat heb ik door de jaren heen wel vaker geluisterd en blijf het als popgekte nog steeds een zeer geslaagd album vinden.
4,5****'

avatar van tnf
tnf
Z'n grijsgedraaide voorgangers schepten hoge verwachtingen. En toen kwam dit. Single Lucky Star was niet helemaal het vertrouwde niveau, maar bood nog steeds voldoende reden om hem blind aan te schaffen.

...en toen raakte ik Basement Jaxx een beetje kwijt, met al die punky invloeden. Het klonk opeens zo 'donker', en ook wat geforceerd. Net als z'n voorgangers zit dit goed in elkaar, en heeft zeker z'n momenten, maar toch riep het een ' '-gevoel op toen ik hem voor het eerst hoorde.

Na vaker proberen greep ik toch maar weer naar die andere cd's van hun.

Die enkele keer dat ik hem nog eens opzet, 'pakt' 'ie me nog steeds niet echt. Is een typisch geval van kastopvulling geworden, maar weggooien (of aan de tweedehandswinkel verkopen) durf ik weer niet. Daarvoor lijkt er toch nét teveel in te zitten.

De singles (met name Plug it in) vind ik duidelijk de leukste nummers hierop.