Emil Landman - An Unexpected View (2016)

Label: V2

1. Time Is on Our Side (0:35)
  2. Our Bodies (3:09)
  3. Makes Me Feel So Good (3:31)
  4. Closer (3:06)
  5. Perfect Wave (3:37)
  6. Dear Brother (2:06)
  7. Have the Sun Shine on Us (3:50)
  8. Mercy (3:12)
  9. Need to Feel Loved (2:54)
  10. Wait Until the End of This Day (3:07)
  11. Twisted Over You (3:33)
  12. All the Same (3:00)
  13. Remain in the Light of Your Eyes (4:15)
  14. Underneath the Same Stars (2:46)
avatar van WoNa
Landmans debuut is een aardige plaat met aardige liedjes. Dat geldt ook voor deze nieuwe. Daarin verkent hij een aantal genres. Invloeden lopen van Jack Johnson tot Shane Alexander en Patrick Joseph tot José Gonzalez of Newton Faulkner. Echter zonder dat het ergens spectaculair knalt of wringt. Het is allemaal netjes tussen de lijntjes ingekleurd. Dat neemt niet weg dat Emil Landman laat zien dat hij met deze verschillende genres goed uit de weg kan. Singer-songwriter, pop, soul, AOR, het past hem allemaal, Het is niet spannend genoeg voor meer sterren, maar zeker een eind boven het gemiddelde. Tel daarbij een prettige stem op en je hebt An Unexpected View. Niets meer, maar zeker niets minder.

Het hele verhaal staat hier op WoNo Magazine.