Bright Eyes - Noise Floor (2006)

Alternatieve titel: Rarities: 1998-2005

Label: Saddle Creek

1. Mirrors and Fevers (3:01)
  2. I Will Be Grateful for This Day (4:19)
  3. Trees Get Wheeled Away (4:09)
  4. Drunk Kid Catholic (3:10)
  5. Spent on Rainy Days (2:06)
  6. The Vanishing Act (3:08)
  7. Soon You Will Be Leaving Your Man (5:12)
  8. Blue Angels Air Show (3:11)
  9. Weather Reports (3:02)
  10. Seashell Tale (3:27)
  11. Bad Blood (4:40)
  12. Amy in the White Coat (5:25)
  13. Devil Town (3:03)
  14. I've Been Eating (For You) (2:55)
  15. Happy Birthday to Me (Feb 16) (3:50)
  16. Motion Sickness (6:21)
Ook Bright Eyes brengt een 'rariteiten-kabinet' uit.
Meestal zijn dit soort albums meer een feestje voor de echte fans/liefhebbers. Ik ben benieuwd of dat dus ook voor deze op zal blijken te gaan.

avatar van LittleBox
Hoe is deze dan in vergelijking met het briljante I'm Wide Awake?

avatar van Woody
Ben ook erg benieuwd, iemand?

handsome_devil
Erg fijn CD'tje weer van meneer Oberst Mooie muziek, mooie teksten. Veel liedjes lijken in z'n slaapkamertje te zijn opgenomen, met minimale middelen dus, en dat kan ik heel goed hebben bij deze muziek. Daarnaast vind ik de zang van Conor Oberst zoals altijd weer prachtig. Met zijn gebroken stem zorgt hij er voor dat de liedjes nog zieliger worden, nog intenser, vooral bij Amy in the White Coat vind ik dit het geval. ( )
4 sterren om mee te beginnen.

The drunk kids, the Catholics
They’re all about the same
They’re waiting for something
Hoping to be saved

avatar van thebestfreaks
De LP heeft 5 bonustracks

Davez
Ja ik ben ook zeer benieuwd. Op zijn vorige album staan enkele parels van nummers. De andere albums ken ik minder goed.

Aap
Zo goed als ik 'I'm Wide Awake ... ' vond, zo slecht bevalt mij deze CD. Niks anders dan enkele bijeengeraapte onafgemaakte probeerseltjes. Voor mij niet de moeite waard.

Ik vind het ook niet veel. Paar mooie nummers, maar ook veel dingen die niet heel erg boeiend zijn (behalve voor de echte fans misschien). Geef mij maar gewoon een regulier album van meneer Eyes.

Ik heb hem net geluisterd en hij beviel me zeer

avatar van Comrade
handsome_devil schreef:

Amy In The White Coat is toch zo'n pijnlijk nummer. Het gaat over incest. Echt een aanrader dat nummer.

Your older sisters,
I had them too,
But you're my favorite
You know it's true.

avatar van Dudeness
Oei, ik had hier 3.5 gegeven (was vermoedelijk in een BE-periode op dat moment...)

Bij nader inzien is 3.5 toch wel wat veel voor een album waar maar 5 van de 16 tracks echt ok zijn en de rest eigenlijk jammerlijk slecht....

2.5 dus

avatar van OldRottenhat
Erg jammer dat juist het nummer 'It's cool, we can still be friends' enkel op de vinyl-versie van dit album staat!

Davez
OldRottenhat schreef:

Dat is veruit mijn favoriete Bright Eyes nummer! Voor de rest ken ik hier geen enkel nummer van

Nihilisme
Amy In The White Coat, puur kippenvel.