Jungle Brothers - Done by the Forces of Nature (1989)

Label: Warner Bros.

1. Beyond This World (4:08)
  2. Feelin' Alright (3:35)
  3. Sunshine (3:44)

met Jeff Fox "The Fox That Rocks The Box"

4. What "U" Waitin' 4? (4:02)
  5. "U" Make Me Sweat (3:59)

met A Tribe Called Quest

6. Acknowledge Your Own History (3:38)

met Sister Monie en Vinnia

7. Belly Dancin' Dina (3:41)
  8. Good Newz Comin' (4:37)

met James Yarish

9. Done by the Forces of Nature (3:47)

met DJ Towha Towha en A Tribe Called Quest

10. Beeds on a String (3:32)
  11. Tribe Vibes (3:53)

met KRS-One

12. J. Beez Comin' Through (3:32)
  13. Black Woman (3:54)

met Caron Wheeler en JB Lucien Revolucien

14. In Dayz "2" Come (3:54)
  15. Doin' Our Own Dang (4:16)

met A Tribe Called Quest, Monie Love en De La Soul

16. Kool Accordin' "2" a Jungle Brother (1:55)
avatar van Herr Meijer
Een groot feest van herkenning. Ik kan me nog herinneren dat een landelijke radio-dj een prijsvraag uitschreef in 1989 voor wie de meeste (voornamelijk funky soul en disco) samples herkende. Hele positieve vibes, supercool gerapt.

avatar van P Jay
Leuk Native Tongues-album. Zij waren het fervenst in de NT-crew! Lekker old school.

Maar lees ik dit nou goed...Tribe Vibes met KRS-One??

Een tijdje geleden dat ik dit liedje beluisterde, maar kan me the Blastmaster hierin toch niet meer herinneren...

avatar van Steez
Relaxt album dit. Funky beats. De vrolijkheid en energie straalt ervan af. Even wat educatie erdoor met Acknowledge Your Own History. Feelgood deuntjes met Feelin Allright en Sunshine. Ben wel fan van de sound, topgroep. Jammergenoeg zo ondergewaardeerd.

avatar van thomzi50
Erg leuk plaatje ja. Met de nadruk op leuk. Het klinkt lekker, funky en biedt uitstekend vermaak, maar voor mij wordt het toch nergens echt goed.

avatar van musicfriek
Als de rest van het album van dezelfde kwaliteit is als het nummer What U Waitin' 4 dan ga ik er zeker eens over nadenken om deze aan te schaffen. Blijf dat echt een fantastische single vinden.

avatar van T.O.
Erg leuk om de video van Doin Our Own Dang weer eens te zien

avatar van Poeha
musicfriek schreef:

Dat idee had ik net ook toen ik dit album ineens voorbij zag komen zeilen.
Beyond This World is ook een prettige track kan ik me nog wel herinneren.

Toch maar eens op de kop proberen te tikken.

avatar van MAS
MAS
Herr Meijer schreef:

Ik blijf het jammer vinden dat ik die tijd niet heb meegemaakt. Maar inderdaad een cool album.

avatar van Metalhead99
Lekkere beats met erg leuke samples en gewoon goed gerapt. Een erg lekker plaatje en een leuke introductie in de discografie van deze heren.

avatar van principal2000
Black Woman

avatar van Nr.4
Zo, wat een king album. Afgelopen week puur afgaande op wat goede verhalen over de plaat deze aangeschaft, maar erg nice. Doin' Our Own Dang is zo op dit moment m'n favoriet.

avatar van principal2000
Check ook de single-versie. Die vind ik zelfs nog beter.

avatar van Shelter
JBeez comin through wat een vet turntablism in die track zeg
Altijd een fan van JB's geweest behalve VIP dat is een shit album.
Nu deze weer aan het luisteren, ook Feeling Alright is lekker funky.

avatar van pureshores
inderdaad een heel leuk album. Gewoon party hiphop zonder alteveel moeilijkdoenerij uit de heerlijke periode 1989-1990 toen genres nog dwars door elkaar holden. Doing our own dang werd toen heel veel in de local disco gedraaid tussen Soul II Soul, Snap en Tony Scott door

Ben alleen mij exemplaar al heel lang kwijt