Basic Channel - Phylyps Trak (1993)

Duitsland
Dance
Label: Basic Channel

1. Phylyps Trak (9:52)
  2. Phylyps Base (7:23)
  3. Axis (5:10)
avatar van John Doe
Ben nu deze aan het luisteren. Trak is een erg lekker wild nummer met mooie diepe dubbende synths.

Base houdt het hoge tempo erin en heeft wat snelle synths die speciaal ten opzichte van de beat liggen.

Dichterbij de spil komende begint Axis erg lekker met een leuke variant van dezelfde synths, mooie snelle hats en gave snares. De synth die als basis wordt gebruikt weet niet goed stand te houden. Als het wat saai dreigt te worden voegen zich kort wat andere synths toe, die dit nummer hopeloos proberen te redden. Gelukkig is het een kort nummer

Best leuke plaat ook en hun motto Let's Make Things Better staat me ook aan. 3,5*?

avatar van T.O.
Ja, deze moet ik ook nog eens luisteren.

Op één of andere manier bevielen de tracks van Basic Channel en Quadrant mij altijd beter dan die van Cyrus en Phylyps, die ik meer puur repetitief dansvloerwerk vond (een boude stelling, ik weet het )

avatar van Yak
Yak
'Trak' is ge-ni-aal. Ik ken 'm hier van.

avatar van Thelonious Monk
Toch maar een halfje erbij, 'Trak' behoort tot de beste techno-nr's ooit gemaakt. Hoe perfect kan een nummer zijn?