Pretty Things - Parachute (1970)

Rock / Pop
Label: Harvest

1. Scene One (1:51)
  2. The Good Mr. Square (1:27)
  3. She Was Tall, She Was High (1:36)
  4. In the Square (1:55)
  5. The Letter (1:39)
  6. Rain (2:29)
  7. Miss Fay Regrets (3:28)
  8. Cries from the Midnight Circus (6:28)
  9. Grass (4:20)
  10. Sickle Clowns (6:36)
  11. She's a Lover (3:32)
  12. What's the Use (1:45)
  13. Parachute (3:52)
  14. Blue Serge Blues * (3:55)
  15. October 26 * (4:57)
  16. Cold Stone * (3:12)
  17. Stone-Hearted Mama * (3:29)
  18. Summer Time * (4:29)
  19. Circus Mind * (1:59)
avatar van RuudC
Verschillende keren gedraaid en het wil maar niet tot me doordringen. Ik kan er zo weinig mee dat ik me afvraag of ik wel hetzelfde gehoord heb als waarover de personen boven me zo jubelen. Op het moment van schrijven, staat Sickle Clowns op. Steeds hetzelfde tempo, steeds dezelfde gitaarpartijen, vals gezongen en verre van memorabel. Het is wel een van de meest gewaardeerde songs hier.

She's A Lover doet het al beter hoor. Hier zijn is de harmonieuze zang duidelijk een smaakmaker. Verder valt op dat Parachute wat ingetogen is. Het wil nergens echt vlammen. Dan is het traag, dan weer midtempo. Over het algemeen klinkt het wel ok, maar het is in mijn optiek wat afstandelijk. Het is ook wel de tijd waarin het stokje overgedragen wordt aan de helden van de jaren zeventig: Black Sabbath, Deep Purple en Led Zeppelin. Ik vrees, met nog acht albums voor de boeg, nog een lange doodstrijd.

Tussenstand:
1. Get The Picture
2. Emotions
3. S.F. Sorrow
4. The Pretty Things
5. Parachute

avatar van lennert
Valt me toch behoorlijk tegen na S.F. Sorrow. Ik hoor betere songs dan op de albums voor die kraker, maar het tempo licht me te laag, het is allemaal erg laid back en het vonkt weinig. Wel een fijne 'warme' sfeer en tegen het einde hoor ik best een paar aardige liederen voorbij komen, maar ik ervaar hetzelfde als wat Ruud ook noemt: het wil maar niet tot me doordringen.

Tussenstand:
1. S.F. Sorrow