Allan Holdsworth - Metal Fatigue (1985)

Rock / Jazz
Label: WEA

1. Metal Fatigue (4:56)
  2. Home (5:32)
  3. Devil Take the Hindmost (5:36)
  4. Panic Station (3:36)
  5. The Un-Merry-Go-Round (14:10)
  6. In the Mystery (3:48)
Prachtige plaat. Zeker titel en openingsnummer.

Alan Holdsworth beschouw ik als een zeer groot gitarist die altijd herkenbaar is (In Gong, in UK hoor je dat hij van de partij is heerlijk).
Vooral het 3e nummer Devil take the Hindmost vind ik een wereld nummer.
LIVE nog nooit gezien, want dan ben ik bang dat het gepiel gaat worden, maar misschien zit ik er naast.

WPE
Een prima plaat van onze meestergitarist, de race-eend onder de gitaristen. Zijn stijl herken je uit duizenden, en alhoewel niet alle nummers even sterk zijn maakt hij het hiermee altijd weer goed. Zijn virtuositeit is echt ongekend.

avatar van hnzm
Ik leende deze destijds van de bieb met de verwachting dat het een metalplaat was . Ondanks dat ik niks met jazz had of heb was ik niet teleurgesteld. Wat een geweldige openingsriff! Ik heb deze nog jaren als ringtone op mijn telefoon gebruikt. Ook de softere stukken op deze plaat kan ik waarderen. Het is altijd mijn favoriete Allan Holdsworth plaat gebleven.