Lucie Silvas - The Same Side (2006)

Label: Mercury

1. Last Year (4:08)
  2. Sinking In (3:54)
  3. Same Side (4:18)
  4. Trying Not to Lose (2:53)
  5. Something About You (3:51)
  6. Place to Hide (3:44)
  7. Almost *
  8. Right Here (4:11)
  9. Counting (3:14)
  10. Already Gone (4:05)
  11. Alone (3:47)
  12. Passionate You (3:23)
  13. Everytime I Think of You (4:05)

met Marco Borsato

14. Stolen (3:10)
  15. Breathe In [Live in Denmark] * (3:32)
  16. What Youre Made Of [Live at Whitfield Street] * (4:17)
  17. Twisting the Chain [Acoustic Version] * (3:54)
  18. Forget Me Not [Live in London] * (3:10)
  19. The Longer Were Apart [Live in Hamburg] * (8:28)
avatar van Ericos
Ben echt heel benieuwd naar het nieuwe album van deze pracht zangeres!

Heb 'Almost' net al gehoord en die was al erg mooi en het nummer met Marco Borsato ook!

Wat een cover, mensen!! Ik kan echt niet wachten.

avatar van chansadres
Ik dacht dat het nummer van Marco Borsato was opgenomen met Lucie Silvas. Wel leuk dat het hier op verschijnt want dan zal ik het eerder aankopen

chrismusic
Ik heb het nummer van LS en MB nog niet eens gehoord ben heel benieuwd naar deze cd. voorganger was zeker niet slecht

Wat wordt haar eerste single dan?

avatar van chansadres
In Nederland is het de single met Marco Borsato, Everytime I Think of You. Rest van de wereld krijgt als eerste Last Year (zal bij ons de tweede single worden)

avatar van Kos
Kos
Die single is wel een heel erg matige cover.

avatar van chansadres
Vandaag gekocht, vanavond luisteren. Ik hoop op weer zo'n geweldig album...

avatar van rOomijsjje
lijkt me een geweldig album, vorige album vond ik in ieder geval wel heel goed. ik heb haar gister gehoord bij marco borsato.. ze was super!!!

avatar van T.O.
Staat die samenwerking alleen op de Nederlandse uitgave of ook op de internationale versie(s)?

Zou wel goeie exposure zijn voor Marco

T.O. schreef:

Zou wel goeie exposure zijn voor Marco

Ik heb begrepen dat er 2 versies zijn een nederlandse versie en een internationale versie zonder marco

chrismusic
Een zeer geslaagde album. ik vind hem een stuk minder commerciëler als zijn voorganger behalve met marco dan. er zit ook geen 1 slecht nummer bij dus ben zeer onder de indruk van dit album.

het enige jammere is dat ik 2 nummers niet gehoord heb almost en stolen weet iemand hoe dat zit met deze nummers?

4 **** voor dit album

chrismusic schreef:

4 **** voor dit album

Stolen zit als extra track achter het duet met Marco Borsato geplakt en staat inderdaad niet in de tracklist aangegeven.
Almost is er af gehaald omdat ze graag het nummer met Marco er op wilde zetten. Het kon blijkbaar niet gewoon erbij worden gezet...

avatar van chansadres
Geef hem nu nog een 4 maar het kan nog alle kanten op. Pas na een week kan ik daar een overwogen oordeel over vellen

echt SUPERmooi album, net zoals der vorige album.. elk liedje is mooi:).. goede teksten, goede melodieën .. prachtige stem:) dikke 5

In 1 woord .... goed!!!!!! Heerlijke muziek, goede teksten geen lied op deze album dat me niet aanstaat....Een dikke 5!!!

avatar van Ericos
Heb hem nu een paar dagen en ik vind het album echt geweldig mooi!
Stuk voor stuk prachtige nummers.. Kan geen slecht nummer opnoemen van deze CD!

In vergelijking met haar vorige album is deze een stuk rustiger..
Tjah, heb er geen woorden voor! Hij zal voorlopig nog in mijn cd speler blijven plakken ..

Echt een pareltje!

avatar van Nicolage Rico
"Everytime I Think of You" is een zeer matig (lees: slecht!!!!!) aftreksel van het origineel. Voor mij al een reden om niet meer van haar te horen.

Nicolage Rico schreef:

Dan denk ik dat je wat mist.
Everytime I think of You is het minste nummer van het hele album.

Zoals al eerder gezegd, een heel rustige CD die minder commercieel is als de voorganger Breathe In, maar toch wel weet te raken. Want dat is wat dat album met me doet, ik zit telkens ik hem hoor ademloos te luisteren en telkens hoor ik dingen die ik daarvoor nog niet gehoord had (al zou dat wel goed kunnen omdat ik een serieuze boon heb voor Lucie).
Everytime I Think of You mag dan wel het minste nummer zijn, ik vind het nog steeds een heel mooi nummertje.
Hoogtepunten zijn Last Year, The Same Side, Something About You en Alone.
Mijn versie van het album heeft al extra 4 b-kanten van vorige singles die perfect aansluiten bij het album, ingetogen en adembenemend mooi.

Het vorige album heb ik beloond met 5 sterren, deze is nog beter, dus wederom 5.
The Same Side is voor mij hét album van 2006 geworden, wanneer komt nummer 3?

Helemaal mee eens!
Elke woord wat je zegt is waar ..

avatar van seanpuffy
heb al veel liedjes van haar gehoord en heb ook al een concert van haar gezien en moet zeggen wat zij doet raakt me toch altijd steeds weer.
kga mij binnekort deze cd gaan halen.

avatar van seanpuffy
NoMusicNoLife schreef:

Dan denk ik dat je wat mist.
Everytime I think of You is het minste nummer van het hele album.

Hoogtepunten zijn Last Year, The Same Side, Something About You en Alone.

The Same Side is voor mij hét album van 2006 geworden, wanneer komt nummer 3?

ik snap iets niet als the same side voor u het album van 2006 is geworden waarom staat hij dan niet in je top tien:s er staan er veel andere albums op van 2006 behalve the same side, en hij is beter dan de vorige zeg je ook maar de vorige staat in je top tien en deze niet:s

Mojo Pin
Afgrijselijke Skyradio muziek. Lekker oppervlakkig.

seanpuffy toch... Het kan toch zo zijn dat 'NoMusicNoLife' niet zo vaak iets veranderd in zijn top 10..? Misschien heeft hij dat gewoon ooit toen hij zich verveelde gedaan (zou echt iets voor mij zijn tenminste..), toch?

Nog even over dit album (je hebt me weer helemaal afgeleid:(:P), echt een top-album! Mooie gevoelige nummertjes allemaal, en bij het concert van Marco Borsato (de 10 concerten die er toen waren, ik was er!(H)) was ze ook fantastisch!

avatar van MJ_DA_MAN
Mojo Pin schreef:
Afgrijselijke Skyradio muziek

Amen! Gewoon niet beter te beschrijven.

dvl
ik heb de album gehoord
ik vind het zelf er mooii
een 5

avatar van Ericos
Blijft een heerlijk album om er naar te luisteren!
Je komt helemaal tot rust met haar prachtige stem en die prachtige nummers..

avatar van Madonna
Heb deze van de week gekocht voor €2.50 bij Free record shop!!!!

avatar van Madonna
Een fijne CD met lekkere niets-aan-de-hand muziek. Luistert lekker weg.
"Sinking In " bijvoorbeeld heeft een simpel refrein wat in je hoofd blijft hangen.

-4-

avatar van Dibbel
Vandaag gekocht op de rommelmarkt incl. Bonus CD voor 50 cent

avatar van Dibbel
En toen ik het met plakband dichtgeplakte doosje van plakband had ontdaan, bleek er ook nog Celtic Myst3, Onderweg van Marco Borsato en Rozengeur & Wodka Lime in het doosje te zitten ..