Elvis Presley - Separate Ways (1972)

Label: RCA

1. Seperate Ways (2:38)
  2. Sentimental Me (2:34)
  3. In My Way (1:24)
  4. I Met Her Today (2:45)
  5. What Now, What Next, Where To? (1:59)
  6. Always on My Mind (3:41)
  7. I Slipped, I Stumbled, I Fell (1:38)
  8. It Is So Strange (2:31)
  9. Forget Me Never (1:38)
  10. Old Shep (4:10)
Separate Ways, wat een ontzettend diep nummer, die alleen in de uitvoering van Elvis himself tot zijn recht komt. Ik kan dit nummer echt nooit genoeg horen, Gruwelijk mooi.

Elvis voor altijd nummer 1

Is een geweldig nummer, inderdaad.
Samen met "Always On My Mind" terecht als single uitgebracht.
De rest van het album zijn daarentegen allemaal opvullertjes van andere albums, iets wat de heren platenbonzen duidelijk kwalijk mag worden genomen.
Prachtige nummers rond die tijd zouden voor een schitterend regulier album kunnen zorgen.
Seperate Ways, Always On My Mind, Burning Love, It's a Matter Of Time, I'm Leavin', For the Good Times, It's Only Love.....
Rondom deze nummers kun je een album maken van de categorie "From Elvis In Memphis" (nou, bijna dan)

2½*

Daar heb je gelijk in, ik weet niet of jij de cd versie "Burning Love" hebt. Die tracklisting zou absoluut niet hebben mistaan als album voor Elvis in 1972. Helaas is de LP versie ook opgevuld met Old MacDonald etc.

Burning Love heb ik inderdaad in de kast staan.

De LP versie heet trouwens niet voor niks "Burning Love and hits from his movies". (ahumm.....hits )
Daar staat overigens geen Old McDonald op.

Sorry klopt inderdaad. Nouja er staat "I Love Only One Girl" op. Ook niet echt een van zijn beste werken, maargoed omdat het Elvis is kan ik er toch altijd prima naar luisteren

Pieter Paal
Ik heb deze LP als goedkope Pickwick-uitgave in de kast staan.
Er staan maar 10 nummers op en de speelduur is erg kort.
Volgens mij zijn het overblijfsels uit verschillende jaren.
'Old shep' is volgens mij veel ouder dan de overige nummers.
'Always on my mind', 'Is it so strange' en het titelstuk vind ik hier de beste nummers.

avatar van Janz
Deze plaat is destijds enkel uitgebracht om de Elvis fans geld uit de zak te kloppen. Weliswaar als nice price album, maar toch. De kolonel was een uitgekookte, zullen we maar zeggen. De single Seperate ways/Always on my mind is de aandachttrekker. De overige 8 tracks lijken lukraak getrokken uit de oude doos en hebben met genoemde single niets van doen. Old shep stamt zelfs uit de fifties. De speelduur van net 25 minuten is natuurlijk ook erg mager, zelfs voor begin jaren '70. In Engeland is de plaat uitgebracht met een afwijkende hoes die je nog regelmatig terug vindt in de 2e hands platenbakken. Blijkbaar toch veel verkocht destijds.
Toch luistert dit plaatje nog best aardig weg. In de wetenschap van bovenstaande is dat een meevaller.

avatar van spinout
Mijn eerste album, gekocht in 1978. Als kennismaking met Elvis niet verkeerd, omdat er van zowel de jaren 50, als 60 als 70 iets op staat.

buizen
Dit album vanmiddag in handen gehad. En de titel in m'n hoofd geprent.
Volgende keer neem ik het object mee. Goede recensies hier.
Het object is in zeer goede staat, niet in uitmuntende staat, en het vinyl zelf is als nieuw.

De hoes is sowieso fantastisch.

buizen
spinout, ik kan dit album aanschaffen voor een tientje, is dat redelijk?
Jij moet iets weten over (verzamel)waarde van Elvisalbums.

avatar van spinout
Ik neem aan dat je een vinyl exemplaar bedoelt. Een tientje lijkt me duur betaalt. Afbieden zal ik zeggen.

Spinout:
Ja, bedoel uiteraard vinyl (1972).
Goh, dus 10,- is duur voor zo'n Elvisalbum. Dank voor je antwoord.

avatar van radio 538
LP Gekocht voor amper €1 op de rommelmarkt

avatar van spinout
Fantastische koop! Het bevat slechts top nummers.