Jesus Jones - Perverse (1993)

Pop / Electronic
Label: Food

1. Zeroes and Ones (3:24)
  2. The Devil You Know (4:31)
  3. Get a Good Thing (3:23)
  4. From Love to War (3:49)
  5. Yellow Brown (3:23)
  6. Magazine (2:46)
  7. The Right Decision (3:36)
  8. Your Crusade (3:30)
  9. Don't Believe It (3:45)
  10. Tongue Tied (3:16)
  11. Spiral (4:30)
  12. Idiot Stare (5:10)
avatar van titan
titan (crew)
Prachtige digitale popmuziek (vrijwel alles komt uit de computer), wat mij betreft een nogal onderschatte plaat. 4,5*

avatar van andré
nou wat mij betreft niet: kutplaat! Zeker na hun veeeeel betere voorganger Doubt. 2* voor de moeite!

avatar van ravenstein
Ik sluit me aan bij Titan.
Ik vind dit een zeer geslaagde pop-plaat die erg stevig en geregeld experimenteel uit de hoek durft te komen.
Heel wat goeie song (zoals oa The Devil You Know en Tongue Tied) zorgen voor een prima album.

avatar van ravenstein
Gisteren in de wagen nog eens volledig beluisterd en wat blijft dit een goed album seg!

Ik trek m'n score op van 3,5 naar 4.

Ik denk dat ik er vanavond nog maar eens naar ga luisteren en dan geef ik misschien Already ook nog eens een beurt...

avatar van c-moon
Jesus Jones... goh waar is de tijd! Liep daar toen héél hoog mee op, het was een van mijn favorieten in het toen zogenoemde "Grebo"-genre (uitvindsel van de Britse muziekpers die ik TOEN nog placht te geloven & volgen: we makeen allemaal wel eens fouten he)...

Jesus Jones was ook mijn 'alter ego' toen ik voor iemand K7 bandjes opnam... ach ja .-)

Jesus Jones... aparte muziek, en ik moet zeggen als ik er NU naar luister klinkt het nog altijd wel goed.... fraai plaatje dit...

cambal
Een juweel van een cd uit de nineties , origineel , heeft de tand des tijds doorstaan , Idiot Stare en Yellow Brown zijn de kanjers , The Devil You Know het bekendst .

titan schreef:
Prachtige digitale popmuziek (vrijwel alles komt uit de c
computer), wat mij betreft een nogal onderschatte plaat. 4,5*

Nou, de drums werden gespeeld door een heuse drummer. Weliswaar op een gedeeltelijk elektronisch drumstel maar toch.....
En er speelden ook een paar heuse gitaristen mee.

avatar van Matthijs72
Tijdloos album. Voor sommige bands schaam je je na 10 jaar met terugwerkende kracht. Voor deze band/CD geldt dat zeer zeker niet, zwaar onderschat (o.a. vanwege niet al te toegankelijk) op The Devil You Know na. Lekker dreigend sfeertje vaak, groeiplaatje waar nu natuurlijk niemand meer aan begint.

onterecht.

beaster1256
ik weet niet hoe het komt maar heb deze cd vroeger gekocht en na 3 x echt in de vuilbak gekieperd , ik vond er geen moer aan, zelfs niet één song vond ik redelijk , één van mijn grootste miskopen ever .

avatar van Hanszel
Fijn plaatje dit! Leerde Jesus J. kennen met Doubt, maar vind deze eigenlijk nèt iets lekkerder. Ook nog licht profetisch: zeroes and ones, over het toenemend belang van informatica en digitale informatie.
Spiral en Idiot stare zijn wat mij betreft het beste. Hard draaien!!!

avatar van ozwald
destijds grijs gedraaid; weer ergens opgeduikeld en klinkt nog steeds erg lekker. Moet inderdaad hard gedraaid worden

avatar van Supersid
1,5
Ik moet mij helaas aansluiten bij diegenen die helemaal niks horen bij dit album... 1,5* lijkt mij ruimschoots voldoende, sorry aan de fans!

avatar van milesdavisjr
Een drumcomputer, samples en effecten; allemaal van een keyboard en pc afkomstig. Van de zang van Edwards sla je ook niet steil achterover.
Nee, een bandsetting wordt node gemist, hoewel dit live wel een ander verhaal was.
Desalniettemin is Perverse ook niet slecht. Zijn twee voorgangers waren meer pop gericht en met Right Here, Right Now scoorde men nog een redelijke hit.
Op Perverse voegt Edwards wat meer donkere elementen toe, iets dergelijks paste natuurlijk prima in het tijdsbeeld van destijds.
Op de een of andere manier heeft Perverse wel zijn charme, de bliepjes en toegevoegde achtergrondzang in Your Crusade heeft haast iets koddigs.
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat er geen enkel slecht nummer op de schijf staat hoewel er ook geen songs op Perverse staan die je omver blazen.
Kortom; afzonderlijke muzikanten worden gemist maar wat Edwards hier voornamelijk in zijn eentje produceert kan mij wel degelijk (bij vlagen) bekoren.