Angelo Badalamenti - A Nightmare on Elm Street 3 (1987)

Alternatieve titel: A Nightmare on Elm Street 3: Dream Warriors

Score
Label: Varèse Sarabande

1. Opening (1:50)
  2. Puppet Walk (3:18)
  3. Save the Children (1:25)
  4. Taryn's Deepest Fear (3:05)
  5. Deceptive Romance (1:45)
  6. Snake Attack (1:56)
  7. Magic Butterfly (1:20)
  8. The Embrace (0:42)
  9. Quiet Room / Weelchair / Icy Bones (2:41)
  10. Rumbling Room (1:15)
  11. Dreamspace (0:46)
  12. The Dream House (1:50)
  13. Is Freddy Gone?/Trouble Starting / Prime Time TV / Icy Window (4:32)
  14. Grave Walk (1:11)
  15. Nursery Theme (1:55)
  16. Light's Out (1:00)
avatar van thomzi50
Een minder bekende en goede Badalamenti, heb 'm laatst helemaal geluisterd, waarschijnlijk wordt het 3 sterren, maar zal het nog wel 'ns herluisteren voor een echt, uitgebreider, oordeel.

neo
Voor Badalamenti begrippen zonder twijfel een mindere. Echter in de Elm Street serie toch wel een van de meest opvallende, sfeervolle en ook wel degelijk stijlvolle. Naast Christopher Young's score voor de tweede de meest in het oog springende. Opvallend was assistentie van Nathan Barr bij Cabin Fever enkele jaren terug; een score met knipogen naar onder andere ook de Elm Street serie.

avatar van Chainsaw
Inderdaad erg sfeervolle soundtrack, weet zich zeker goed te onderscheiden van de andere Nightmare on Elm Street scores. Vooral die opening heeft een hele bijzondere sound.

avatar van thomzi50
Sfeervol, maar blijft me nooit lang bij. Onlang weer herhaaldelijk gedraaid, de conclusie is simpel: aardig gemaakt, redelijk sfeervol, maar het zal nooit lang blijven hangen. Geef mij maar Badalamenti's werk voor Lynch.