Terry Dolan - Terry Dolan (2016)

Label: High Moon

12. Rainbow [Take 2] *
  13. See What Your Love Can Do [Take 12] *
  14. Inlaws and Outlaws [Dirt Leg Mix] *
avatar van nlkink
De in 2012 overleden Terry Dolan was een cultheld in de omgeving van San Francisco. Op basis van een paar demos kreeg hij begin zeventiger jaren een contract aangeboden bij Warner Brothers. Zijn debuutalbum werd in 1972 opgenomen met hulp van een keur van muzikanten, waaronder Nicky Hopkins, Neal Schon, Greg Rollie, Lonnie Turner en The Pointer Sisters. Twee maanden voor de releasedatum werd het album zonder opgave van reden(en) teruggetrokken en Dolan's contract werd ontbonden.
Voor een compleet verhaal: See What Your Love Can Do- The Terry Dolan Story | Shore Fire Media - shorefire.com
High Moon brengt het album alsnog uit. En dat is wat mij triggerde. High Moon is ook verantwoordelijk voor het uitbrengen van dit album: Love - Black Beauty (2011)
Dat maakt mij erg nieuwsgierig.
De zes bonus tracks zijn opgenomen in de periode 1968-1970 en waren voor Warner Brothers de aanleiding om Dolan te contracteren.