Geneva - Further (1997)

Label: Nude

1. Temporary Wings (3:13)
  2. Into the Blue (3:24)
  3. The God of Sleep (3:05)
  4. Best Regrets (4:05)
  5. Tranquillizer (3:31)
  6. Further (4:52)
  7. No One Speaks (3:35)
  8. Worry Beads (4:48)
  9. Fall Apart Button (3:12)
  10. Wearing Off (3:31)
  11. Nature's Whore (3:20)
  12. In the Years Remaining (5:18)
avatar van titan
titan (crew)
Sensitieve britpop die bij fans van Suede (die op hetzelfde label zitten) vooral in de smaak zal vallen. 4,5*

Inderdaad.

Ik was hier een paar jaar geleden helemaal weg van, en ging eens naar een concert van Suede, waar Arid in het voorprogramma stond. Arid was al begonnen toen wij binnen kwamen en heel even dacht ik dat het Geneva was, wat ik hoorde. Maar helaas.

avatar van VanDeGriend
Oh ja Geneva....Mooie sfeervolle popplaat. Zou ook fans van Novastar en, welja, Coldplay aan kunnen spreken.

avatar van Flipper
VanDeGriend schreef:

Wat dacht je van liefhebbers van Elbow.

Buitengewoon mooie britpop

avatar van Saldek
Kocht deze op de gok. Volledige prijs, maar die hoes deed me gewoon wat en verwachtte blind dat dit een mooi album moest zijn. En inderdaad. Ik heb er wel eens flink naastgezeten, maar dit album is toch wel een pareltje. Beslist goede aankoop geweest.

Ook bij mij viel die prachtige hoes op! Ik vind het nog steeds een schitterende plaat, jammer dat je niets meer van Geneva hoort. Mooi gitaargeluid ook.

avatar van cbokhove
De stem van de zanger is a la Rufus Wainwright, maar dan nog mooier, omdat er ook uptempo nummers zijn.

avatar van starsailor
mooie joy division-esque hoes. Mooie plaat van deze Britse EO band.

avatar van TerryA
top album van een top band van de eind jaren 90

avatar van Jumperjack
Mooie CD, ik had een paar nummers op verzamel CD's en ben uiteindelijk tot aanschaf overgegaan. Gelukkig hoor ik er geen Coldplay in, want dat vind ik dus een kut band. Dit is erg lekkere muziek.

avatar van Omsk
En alweer een hele fijne britpopontdekking. Wow, wat mooie stem heeft die zanger.

avatar van likeahurricane
inderdaad prachtige hoes, maar ook mooie liedjes. ik moet eerlijk zeggen dat ik hem niet zo vaak meer draai, maar de stem grijpt je naar je strot.

fastpulseboy
ja mooie plaat, ook lang niet meer gehoord. Keer gezien in het voorprogramma van supergrass, zeer overtuigend.

EO?

avatar van starsailor

Ja, een band vol christenen...........

starsailor schreef:

Ja, een band vol christenen...........

Hmm..was me niet opgevallen.

avatar van matthijs
Al vijf jaar sinds de laatste reactie op deze bijzondere plaat. Doet me qua zang, melodieen en productie beetje denken aan Keane, met gitaar dan, en een betere zanger

avatar van matthijs
Inmiddels 6 x geluisterd, wordt steeds beter! 4,5 ster!

avatar van luigifort
Van die trits bandjes die eind jaren 90 opdoken is dit zeker een van de beste. Een eigen sound en killer na killersong!

Een album dat als geheel prachtig is. Sfeervolle, melodieuze liedjes die bij mij de juiste snaar weten te raken, zeker ook door de emotionele zang. Een tijdje geleden voor drie euro gekocht en het is zeker geen miskoop gebleken.

Misschien is een waardering van 4,5 sterren ietwat te veel van het goede, maar ik vind 4 sterren te weinig.

Geneva klinkt als Britpop met iets extra's. Bijzonder.

avatar van JanB!
geplaatst:
Mooi album van zeer ondergewaardeerde Britpop band.
Soms stevig, dan weer heel ingetogen, ik hou ervan!
Er staat naar mijn mening geen enkel zwak nummer op.
Mijn favorieten : Nature's Whore en Tranquillizer