Hurt - Vol. 1 (2006)

7. Unkind (4:07)
  8. Danse Russe (3:53)
  9. Dirty (5:27)
  10. Cold Inside (4:21)
  11. House Carpenter (9:33)
avatar van Facedown
Heel leuk debuutalbum van deze groep die hun teksten omschrijft in hun bandnaam.

Songs als Rapture, Overdose en House Carpenter zijn uitstekend...

Ik voorspel dat we nog veel zullen horen van deze band.

avatar van Max Payne
En dan ben ik de 2de die iets mag zeggen!

clipje van rapture gezien op MTV, goed nummer album ook prima echt iets om eens te checken

het zal waarschijnlijk nooit opgepakt worden door het grote publiek, waar ik totaal geen problemen mee heb

avatar van chansadres
Klinkt erg lekker. Deed me soms denken aan Tool maar heeft toch een hele eigen sound.

Inderdaad hoor je de invloed van Tool. Maar wat een briljant album zeg. De beste metal/rock plaat die ik dit jaar gehoord heb. En hij verveeld niet. Probeer hem het is de moeite waard.

avatar van Facedown
Wat zijn Rapture en Overdose toch geweldig heeeeeeerlijke nummers...

Aanrader voor alle metal/rock-liefhebbers

avatar van Alarum
Dit is een prachtige plaat, en ik heb de nieuwe plaat gehoord. En die is net zo fantastisch als het al niet een betere plaat is! Dus zet jullie maar schrap ^^

avatar van james_cameron
Inmiddels is deze band niet veel meer dan een standaard dertien-in-een-dozijn rockbandje, luister maar eens naar het vlakke The Crux uit 2012, maar op dit debuut laat men horen wel degelijk kwaliteit in huis te hebben. Het geluid, dat sporadisch doet denken aan Tool, is lekker rauw en ruig, alsmede vrij origineel. Songs als het zware en meeslepende Rapture hakken er heerlijk in. Niet alle songs zijn even sterk en als geheel is de plaat aan de wisselvallige kant, maar een positief gevoel overheerst. Vol. 2 ook maar eens proberen.